جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 06.10.2021, 11:44

آسمان ارمنستان به روی پرواز باکو-نخجوان باز شد


جمهوری آذربایجان از باز شدن حریم هوایی ارمنستان برای پروازهای جمهوری آذربایجان به مقصد نخجوان خبر داد.

بر اساس اعلام سخنگوی شرکت هواپیمایی “آذال” جمهوری آذربایجان، نخستین پرواز این شرکت از باکو به نخجوان روز چهارشنبه (۶ اکتبر ۲۰۲۱) از حریم هوایی ارمنستان  استفاده کرده و در فرودگاه بین‌المللی جمهوری خودمختار نخجوان فرود آمد.

خبرگزاری توران، دیروز سه‌شنبه اعلام کرد «رژیم تهران حریم هوایی خود را نه تنها برای هوانوردی نظامی آذربایجان بلکه برای هوانوردی غیرنظامی نیز بست و به این طریق، «دوستان و برادران شیعیان» تصمیم گرفتند به جمهوری آذربایجان درس بدهند تا مجبور به ترک اصول خود شود.»

بر اساس این گزارش، هواپیماهای جمهوری آذربایجان که قرار بوده تسلیحات و تجیزات لازم برای رزمایش ۴ روزه رزمایش با ترکیه را به نخجوان ببرد، اجازه عبور از حریم هوایی ایران را نیافته‌اند.

در پی این گزارش، خطوط هوایی آذربایجان (AZAL) امروز به خبرگزاری “ترند” آذربایجان گفته که از ۶ اکتبر (چهارشنبه) پروازهای مسیر باکو-نخجوان-باکو، از حریم هوایی ارمنستان انجام می‌شود.

سخنگوی خطوط هوایی آذربایجان تاکید کرده که این نشان دهنده آمادگی جمهوری آذربایجان برای رفع انسداد ارتباطات در منطقه است که منافع همه کشورهای مرزی را برآورده می کند.

حریم هوایی ارمنستان بیش از ۳۰ سال است که به روی هواپیماهای آذربایجان بسته بود.

از سوی دیگر” نوریدا الله یاروا” سخنگوی سرویس حمل و نقل جاده‌ای دولتی آذربایجان امروز به خبرگزاری ترند گفت که اتوبوس‌هایی که در مسیر باکو-نخجوان-باکو فعالیت می کنند، همچنان از خاک ایران برای سفر استفاده می‌کنند و مسیر ترانزینی زمینی برای ارتباط با نخجوان همچنان باز است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024