جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 26.08.2021, 19:53

پنتاگون: ۱۲ نفر از نیروهای نظامی آمریکا کشته شدند

دهها کشته و زخمی در دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل


وقوع دو انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل دهها نفر را به خون کشید.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات افغان از کشته شدن دست کم ۶۰ افغان در حملات انتحاری و مسلحانه خبر داده است. گزارش شده ۱۴۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. آنها هشدار داده‌اند که تعداد کشته‌ها ممکن است افزایش یابد.

هم‌زمان پنتاگون تایید کرد که ۱۲ نفر از نیروهای نظامی آمریکا در دو حمله انتحاری و طی حملات افراد مسلح در نزدیکی فرودگاه کابل کشته و ۱۵ نفر نیز زخمی شدند.

آستین لوید، وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به خانواده قربانیان تسلیت گفته است.

یکی از انفجارها در نزدیکی ورودی موسوم به “ابی گیت” (Abbey gate) و دیگری در هتل نزدیک فرودگاه رخ داده که محل اقامت نظامیان انگلیسی بود.

شهروندان آمریکایی از طریق ورودی “ابی گیت” خود را به بخش نظامی فرودگاه کابل می‌رساندند تا با پروازهای نظامی از افغانستان خارج شوند.

ساعاتی پیش از انفجار، کشورهای غربی نسبت به وقوع یک حمله احتمالی به فرودگاه کابل هشدارهای جدی داده بودند.

سفارت آمریکا در کابل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «به دلیل وجود تهدیدهای امنیتی در خارج از دروازه‌های ورودی فرودگاه کابل، ما به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم که در حال حاضر از رفتن به این فرودگاه و حضور در نزدیکی دروازه‌های ورودی آن خودداری کنند، مگر آن که دستورالعمل‌های انفرادی مربوط به این کار را از یکی از نمایندگان دولت آمریکا دریافت کرده باشند.»

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان با تروریستی خواندن این انفجار گفت: این گروه درباره حملات احتمالی تروریست‌های داعش به فرودگاه کابل اطلاعاتی در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده است.

مجاهد افزود: طالبان در برابر جامعه جهانی متعهد است  و اجازه نمی‌دهد تروریست‌ها از افغانستان به عنوان پایگاهی برای اجرای عملیاتشان استفاده کنند.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد: طالبان درباره احتمال حمله گروه‌های تروریستی به عنوان نمونه داعش، به نظامیان آمریکایی هشدار داده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر نیز انفجارهای روز پنج‌شنبه در فرودگاه کابل را محکوم کرد. او گفت: «ما این حادثه وحشتناک را بشدت محکوم می‌کنیم و هر اقدامی برای محاکمه عاملان آن انجام خواهیم داد.»

داعش مسؤولیت انفجارهای‌ فرودگاه کابل بر عهده گرفت

خبرگزاری رویترز به نقل از یک کانال تلگرامی گزارش داد، داعش مسؤولیت دو انفجار را که فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای را هدف قرار داد، برعهده گرفت.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش در تلگرام گزارش داد، داعش مسؤولیت حملات روی داده در خارج از فرودگاه کابل را برعهده می‌گیرد.

فاکس نیوز به نقل از یک منبع گزارش داد، صدها عنصر داعش خراسان همچنان در اطراف فرودگاه کابل هستند و احتمالا حملات ادامه یابند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024