جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 15.08.2021, 15:39

آب را گِل نکنیم، برادر ترک و کرد من


آب را گِل نکنیم، برادر ترک و کرد من
و شما‌ ای بهترین فرزندان این سرزمین!

ما جمعی از شهروندان کرد و ترک شهر نقده، بر این باوریم که در این عصر و زمانه پر اِدبار که دست طبیعت و تقدیر ما را کنار هم نشانده است، هیچ راه و چاره‌ای جز همزیستی مسالمت‌آمیز نمی‌تواند ما را به سوی خوشبختی و سعادت جمعی و فردی رهنمون کند. نقده وطن و خانه مشترک همه ماست خانه‌ای که باید آن را آراست و طاقش را به زیباترین شکوه شرق مزین ساخت. آباد کردن مستلزم مشارکت جمعی ماست.

ما معتقدیم که اشتراکات فرهنگی و آیینی‌مان بسیار بیشتر از تفاوت‌هایمان است. می‌توانیم با تمرکز روی اشتراکات خود و با احترام نهادن به تفاوت‌های زبانی و مذهبی شهری قابل افتخار بنا کنیم. شادمانه‌ترین قانون آسمانی جز این نمی‌تواند باشد که همدیگر را به آغوش گرم پذیرا باشیم و قاب و قالب تعصبات بیهوده را برای همیشه بشکنیم. آیا خردمندانه این نخواهد بود که شهرمان را به سوی عظمت و شکوه و فردای تابناک سوق بدهیم و نه به سوی انهدام و تباهی و ویرانی؟

ما معتقدیم انسان خردمند سند هیچ جنگ و نفاق و نفرت و ستیزی را امضا نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد قلمروهای کاذب و مصنوع انسانی او را در خون و نفرت و کین و انکار دیگری(ذهنیت فاشیستی) گرفتار آورد. باید بر کسانی که این شهر را گرفتار نفرت و حذف و انکار دیگری می‌کنند سخت گرفت. دیریست عده‌ای بر آن شده‌اند که برادری و برابری فرزندان خدا را نشانه بگیرند و با دمیدن در افکار نژادپرستانه و حذف و انکار دیگران(از هر دو سو) زمینه و زمزمه‌های ناخوشایند را در این خاک فراهم کنند باید مشترکاً بر این شر شوم بشوریم.

ما جمعی از شهروندان ترک و کرد نقده همراه و همپا با همه خردورزان و اصحاب علم و اندیشه، بزرگان ادب و بزرگان دینی‌مان بر آن هستیم که نقده از پتانسیل‌های بسیاری برای توسعه و پیشرفت برخوردار است و می‌توانیم دست در دست هم نهیم و آن را آبادتر و پرثروت‌تر و پرشکوه تر کنیم؛ لازمه آن همانا احترام به همدیگر، پذیرش تفاوت‌ها و تکثرها و تقویت سرمایه اجتماعی است. می‌توانیم به یاری هم بشتابیم و با تجمیع سرمایه‌های مادی و معنوی‌مان، شهری دموکراتیک و الگوی همه شهرها بناکنیم. ما نیازمند مهربانی، سعه‌ی صدر و همزیستی مسالمت آمیز و مشارکت برابر همه شهروندان هستیم تا این خانه را روز به روز زیباتر، پرشکوه‌تر و افتخارآمیزتر کنیم.

نقده خانه مشترک ماست. من و تو اگر ما نشویم تنهاییم. شاعرمان - حمید مصدق - سرود: «چه کسی می‌خواهد من و تو ما نشویم خانه‌اش ویران باد!»

خشونت تحت هر عنوان و شکل و شمایلی ازسوی هر فردی که باشد محکوم است. ترویج نفرت و تایید اندیشه‌های ناپاک فاشیستی از هر فرد و جریانی که باشد سزاوار ملامت است. ما زندگی را خواهیم ستود و نه رکود و عقب افتادگی و عقب ماندگی را.

ما جمعی از شهروندان نقده اعم از کرد و ترک پای این بیانیه مشترک را امضا می‌کنیم تا تاریخ گواه آن باشد که بودند و هستند فرزندانی در این خانه که آن را آبادتر می‌خواهند و نه ویران‌تر. از صمیم قلب سپاسگزار کسانی هستیم که برای صلح و دوستی و آشتی کوشش می‌کنند و دست همه شهروندان را به مهر می‌فشاریم که برای فردای بهتر این شهر و شکوه هر چه بیشتر این خاک و این وطن پر ملال مبارزه می‌کنند.

آن کس که نقده را خانه خود می‌داند باید بیش ازهمه در ساختن و زیبا سازی و آبادانی آن بکوشد. اینک این شما شهروندان والامنش و این خانه و وطن و خاک مشترک.

امضا کنندگان:

دکتر کریم رحمانی(کرد) - دکتر سجودی(ترک) - حاج مصطفی بیگ‌زاده(کرد) - رحیم ببری(ترک) - مهندس ابراهیم امیر آبادی(کرد) - دکتر قربان عباسی(ترک) - خسرو ساوجبلاغچی(کرد) - شکرالله بزچلو(ترک) - امیرعلی فتحی‌پور(ترک) - معروف اوراز(کرد) - کمال ملک‌کندی(ترک) - کمال حسو(کرد) - صلاح رحیمی (ترک) - طه معروف زاده(کرد) - بهزاد امیرعابدی(ترک) - مطلب عبدود(کرد) - مصطفی یوسف‌زاده(ترک) - حاج حسن خادم(کرد) - اسد سهراب‌زاده(ترک) - حاج جعفر قادری‌نژاد(کرد) - ناصر یاراسماعیلی(ترک) - رحیم حلاج(کرد) - اکبر شرافتمندیار(ترک) - کمال راموز(کرد) - شهرام حسین‌پور(ترک) - اسماعیل رماستی(کرد) - کاظم علی‌شیری(ترک) - ملا علی پورمند(کرد) - حاج عمران جوهری(ترک) - مهندس احمد شوکتی(کرد) - الله‌وردی حسن‌پور(ترک) - هژار یوسفی(کرد) - رضا آقازاده (ترک) - انور حسنی(کرد) - شایان هوشیار(ترک) - محمد امین قادری(کرد) - جمال امیرفلاح(ترک) - شلیر خاکی(کرد) - زهرا علی اکبری(ترک) - هیمن ساوجبلاغچی(کرد) - غلامرضا افشانی(ترک) - بهزاد ساوجبلاغچی(کرد) - حسن دربندی(ترک) - خضر بهرام‌بیگی(کرد) - مرتضی دوستدار(ترک) - حسن مهرنیا(کرد) - یونس دیوانی(ترک) - کمال حلاج(کرد) - جمشید زیادخوانی(ترک) - سیامند آزاده(کرد) - حسین قربانی(ترک) - نورالدین عبدلله‌زاده(کرد) - امیرحسینی(ترک) - دکتر رئوف خضری(کرد) - محمد دانشگر(ترک) - هیمن حاجی عباسی(کرد) - تیمور علیمحمدی(ترک) - صلاح رحمانی(کرد) - جمال اسدی(ترک) - امین پارسا(کرد) - جلال الدین دانشگر(ترک) - سید عزیز نوری(کرد) - ناصر قره پاپاق(ترک) - یوسف قادری(کرد) - طاهر محمودی(ترک) - عبدلله بوکانیش(کرد) - حسین شکرزاده(ترک) - سید یوسف سعدئی(کرد) - طاهر محمودی(ترک) - محمد ساوجبلاغچی(کرد) - ابولقاسم قهرمانپور(ترک) - شهریار احمدی(کرد) - لطیف شریفی(ترک) - رضا قاسمی(کرد) - ضیا شمس الدینلو(ترک) - رسول ییلاقی(کرد) - محمد رستمی(ترک) - حسین فرجی(کرد) - محرم حسینی(ترک) - رحیم کولیجی(کرد) - الیاس ارسی(ترک) - صابر کاکه ممی(کرد) - بهرام جعفری(ترک) - یونس قادری(خلیل مرادی) - علی مولودی(کرد) - جعفرصادق عباسی(ترک) - فریدون مولودی آذر (کرد) - سلیمان صیامی(ترک) - صابر سید محمودیان(کرد) - علی افشانی(ترک) - باقی محمودپور (کرد) - اکبر عباسی(ترک) - محمد خندان(کرد) - سیاوش دربندی(ترک) - منصور مولودی(کرد) - جمال حیدرپور(ترک) - انور حاجی عباسی (کرد) - جواد بابایی(ترک) - مصطفی امیر عشایری(کرد) - آیدین خرسندفر(ترک) - رضا مولودی(کرد) - بهرام بابکان(ترک) - سید عبدالله درویشی (کرد) - حسن عباسی (ترک) - سید جلال درویشی(کرد) - هادی حلاج(کرد) - قادر امیر آبادی(کرد) - لقمان حلاج(کرد) - فواد نیک‌دل(کرد) - جمال خیام(کرد) - آزاد چمانه(کرد) - معروف پورمحمد(کرد) - مهندس محمد صابر زرزا(کرد) - دکتر محمد صالح زرزا(کرد) - مهندس مهران زرزا(کرد) - ناصر رحیم‌زادگان(کرد) - علی معروف‌نژاد(کرد). ناصر حسین‌زاده(ترک) - جعفر فرج حمزه محمدیان - صلاح رونده - صابر امامی - توفیق خلیفانی - سوران منصوری - حمزه الاشین - محمد داوری - زاهد امامی - واحد پیران - محمد احمد پاک - داوود حسن‌زاده


منبع: فیسبوک دکتر قربان عباسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024