جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 08.08.2021, 9:39

طالبان وارد بخش‌هایی از شهر قندوز و سرپل شدند


براساس گزارش‌ها از ولایت قندوز در شمال شرق و ولایت سرپل در شمال افغانستان افراد طالبان وارد این دو شهر شده و درگیری در داخل شهر ادامه دارد. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان مدعی است که افراد آنان توانسته دو شهر قندوز و سرپل را تصرف کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، او مدعی شده که هواپیماهای آمریکایی و دولت افغانستان “مردم ملکی(غیرنظامی) و خانه‌های ملکی” را بمباران کرده‌اند که به گفته او “اثرگذار نیست” و افراد طالبان “تلفات قابل ملاحظه‌ای نداشته است.”

عزیزه جلیس، نماینده مردم سرپل در مجلس نمایندگان به بی‌بی‌سی گفت که مسئولان دولتی به شمول والی، فرمانده پلیس و رئیس امنیت ملی در پایگاه ارتش ملی در منطقه امام‌کلان میدان بزکشی در جنوب‌غرب شهر جابجا شده‌اند و جنگ فعلا در اطراف این پایگاه ادامه دارد.

تاکنون مقام‌ها درباره سقوط شهر قندوز ابراز نظر نکرده ولی سپاه عملیات‌های ویژه ارتش افغانستان گفته که عملیات پاکسازی در قندوز توسط کماندوهای ارتش ادامه دارد.

به گفته این نهاد کوماندوهای ارتش چهار راهی ژنرال عبدالرازق و ساختمان رادیو و تلویزیون ملی قندوز را از طالبان پس گرفته است.

تاج محمد، فرمانده کماندوهای ارتش افغانستان در ولایت قندوز با تایید حمله تهاجمی افراد گروه طالبان به شهر گفت که در این حمله طالبان “تلفات زیادی متحمل شدند و اجساد آنان در میدان نبرد باقی مانده است.” او گفت که طالبان در نظر داشتند تا مناطق کلیدی شهر را تصرف کنند که ” خواب شان با خاک یکسان” شد.

او به مردم ولایت قندوز اطمینان داد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در کنار آنان خواهند ماند.

شهر قندوز یکی از شهرهای مهم افغانستان است. طالبان یک بار این شهر را پنج سال پیش تصرف کردند و یک بار دیگر نیز با رخنه به داخل شهر قادر شدند که کنترل بخش‌هایی از شهر را برای مدتی در دست داشته باشند.

در روزهای گذشته طالبان موفق شدند که کنترل دو شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز در جنوب و شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان پایگاه ژنرال دوستم را تصرف کند.

با افزایش درگیری‌ها وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که هواپیماهای بی -۵۲ آمریکایی طالبان را در شهر شبرغان بمباران کرده و ۲۰۰ عضو گروه طالبان کشته شده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024