جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 07.08.2021, 19:00

ترور یکی از اعضای حزب دمکرات کردستان در اربیل


یکی از اعضای رهبری حزب دمکرات کُردستان (حدک) در شهر اربیل مرکز اقلیم خودمختار کردستان عراق ترور شد.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ (۷ آگوست ۲۰۲۱)، جسد موسی باباخانی، فعال سیاسی اهل کرمانشاه و عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کُردستان (حدک) در هتک ‘گل سلیمانیه” واقع در مرکز شهر اربیل (هولیر) کشف شد.

حزب دمکرات کُردستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که موسا باباخانی روز پنج‌شنبه توسط دو نفر از نیروهای امنیتی ایران در مسیر شهر اربیل ربوده شده و  آثار شکنجه شدید بر بدنش مشهود بوده است.

موسا باباخانی ۳۹ ساله و اهل کرمانشاه بود و مدت ۲۰ سال بود که عضو حزب دمکرات بوده و در آخرین کنگره این حزب به عضویت کمیته مرکزی در آمده بود.

جسد موسی باباخانی به پزشک قانونی اربیل منتقل شده و تاکنون نیروهای امنیتی اقلیم كُردستان در این باره هیچ خبری منتشر نکرده‌اند.

حزب دمکرات کُردستان (حدک) گروهی جدا شده از حزب دموکرات کردستان ایران(حدکا) است و موسی باباخانی یکی از اعضای رهبری «حدک» بود.

بیانیه حزب حزب دمکرات کردستان

حزب دمکرات کردستان (حدک) در بیانیه‌ای حکومت جمهوری اسلامی را به ترور موسی باباخانی یکی از رهبران این حزب متهم کرد.

براساس این بیانیه، موسی باباخانی از اعضای کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان (حدک) غروب پنج شنبه چهاردهم مرداد (۵ آگوست ۲۰۲۱) توسط دو تن از تروریست‌های حکومت اسلامی در شهر اربیل در اقلیم کردستان ربوده شد. جسد بی‌جان وی که آثار فراوان شکنجه بر آن مشهود بوده امروز صبح در یکی از اتاق‌های هتلی در شهر اربیل کشف شد.

در ادامه بیانیه «حدک» آمده است: «ما ضمن محکومیت شدید این ترور و جنایت رژیم حاکم بر ایران، همدردی کامل خود را با خانواده و بستگان کاک موسی باباخانی و همچنین تمامی رهبری و صفوف حزب دمکرات کردستان اعلام می‌کنیم. باشد که همبستگی روزافزون و بیش از پیش میان تمامی جنبش‌های اجتماعی و جنبش ملیت‌های تحت ستم در ایران شرایط برچیدن بساط ننگین حکومت اسلامی را فراهم کند.»

بیانیه حدک نوشته است، موسی باباخانی متولد ١٣٦٠ اهل کرمانشاه بود و از سال ١٣٧٨ بە صفوف مبارزاتی حزب دمکرات پیوستە بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024