جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 05.08.2021, 21:55

دعوت آمریکا از رئيسی برای بازگشت به مذاکرات وین


ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه‌اش از ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران دعوت کرد هرچه زودتر به «دیپلماسی و مذاکرات هسته‌ای» برگردد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از نیویورک، پرایس گفت که موضع دولت جدید ایران هنوز مشخص نبوده و آمریکا با شرکای خود با توجه به موضع این کشور رایزنی کرده و پاسخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: پیام ما به رئیس‌جمهور رئیسی این است که ما آماده بازگشت به مذاکره برای منافع امنیت ملی خود هستیم. ایران را نیز دعوت می‌کنیم هرچه زودتر به مذاکرات برگردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: فرصت الحاق مجدد به مذاکرات تا ابد وجود نخواهد داشت. بدین دلیل، دولت جدید ایران را به بازگشت به دیپلماسی دعوت می‌کنیم.

پرایس با اشاره به سخنان رئیسی در مراسم تحلیف مبنی بر «حمایت از هر طرح دیپلماتیکبرای لغو تحریم‌ها» گفت: «اگر رئیس‌جمهور رئیسی در عزم خود برای رفع تحریم‌ها جدی است، این دقیقاً همان چیزی است که در وین روی میز قرار دارد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم‌چنین گفت: فرصت الحاق مجدد به مذاکرات تا ابد وجود نخواهد داشت. بدین دلیل، دولت جدید ایران را به بازگشت به دیپلماسی دعوت می‌کنیم.

ابراهیم رئیسی که روز پنجشنبه ۱۴ مراد ۱۴۰۰ با ادای سوگند کار خود را آغاز به کار کرد، در سخنرانی خود پس از تحلیف با تاکید بر لزوم لغو تحریم‌ها علیه ایران گفت که تهران از هرگونه طرح دیپلماتیک برای لغو این تحریم‌ها حمایت خواهد کرد.

او گفت، «تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شود. از هر طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق کند، حمایت خواهیم کرد و جمهوری اسلامی ایران کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوندان خود می‌داند.»

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024