جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 04.08.2021, 8:38

پایان ماجرای کشتی‌ربایی در ساحل امارات


سازمان امنیت تجارت دریایی بریتانیا می‌گوید حادثه‌ای که «احتمالا» ربودن کشتی  «ام وی آسفالت پرینسس» در نزدیکی سواحل امارات بود، به پایان رسید و حالا این کشتی در امنیت است و افرادی که وارد کشتی شده بودند، آن را ترک کرده‌اند.

سازمان امنیت تجارت دریایی بریتانیا در توییتی با اشاره به حادثه دیروز اعلام کرد: “مسافران کشتی را ترک کرده‌اند. کشتی سالم است. واقعه خاتمه یافته است.”

سازمان امنیت تجارت دریایی بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود این کشتی یک تانکر حمل قیر بوده و حادثه در نزدیکی آب های فجیره رخ داده است. این سازمان احتیاط فوق العاده کشتی ها شده بود.

روز گذشته (سه شنبه سوم اوت) سازمان امنیت تجارت دریایی بریتانیا در هشداری از احتمال ربودن یک تانکر حمل قیر در آب‌های نزدیک به فجیره خبر داده بود. محل این حادثه در دریای عرب در نزدیکی تنگه هرمز اعلام شده بود.

خبرگزاری رویترز  نیز به نقل از سه کارشناس امنیت کشتیرانی ضمن اشاره به احتمال ربوده شدن کشتی «Asphalt Princess»، گزارش کرده بود این کشتی از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران ربوده شده است. کشتی «آسفالت پرنسس» تحت پرچم پاناما تردد می‌کند.

دیگر گزارش‌ها حاکی از آن بود که گروهی متشکل از ۸ یا ۹ نفر مسلح وارد کشتی آسفالت پرنسس شده و کنترل آن را به دست گرفته‌اند. روزنامه «تایمز» نوشته بود احتمالا سپاه پاسداران ایران در ربودن کشتی‌ها در خلیج عمان نقش دارد.

روز سه شنبه گزارش‌های دیگر حالکی از بود که کشتی‌های دیگری نیز دچار اختلال در ناوبری دریایی شده‌اند. گفته شد که هدایت دست‌کم چهار نفتکش در سواحل امارات از کنترل خارج شده است. اسامی این چهار نفتکش «کوئین اماتا»، «گولدن بریلیانت»، «جاگ پوجا» و «ابیس» اعلام شده بود و گفته می‌شد که به‌طور هم‌زمان دچار حادثه در عملکرد سامانه ناوبری خود شده‌ و کنترلی بر سکان خود ندارند.

عربستان: ایران در اقدامات منفی خود بی‌پرواتر شده است

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان روز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه گفت که به باور او، ایران بی‌پرواتر شده و در نقاط مختلف خاورمیانه اقدامات منفی انجام می‌دهد که از «ایجاد خطر برای کشتی‌ها و مسلح کردن حوثی‌ها تا مشارکت در بن‌بست سیاسی لبنان» را دربر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او با اشاره ضمنی به خبر تازه‌ای مبنی بر «ربودن شدن یک نفتکش از سوی نیروهای مورد حمایت ایران در دریای عمان» گفت «ایران در کل منطقه به گستاخی خود ادامه داده می‌دهد و با اقدامات منفی خود به‌شدت در منطقه فعال است.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024