جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 24.07.2021, 18:10

تظاهرات در تبریز برای همبستگی ‎با مردم خوزستان


در حالی که  شهرهای استان خوزستان شاهد دهمین روز اعتراضات مردمی به بحران بی‌آبی و سیاست‌های انتقال آب و تبعیض سیستماتیک اهالی منطقه است، بعد از ظهر روز شنبه دوم  مرداد ۱۴۰۰ تظاهراتی در تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان برگزار شد.

تظاهرات تبریز در پی انتشار یک فراخوان در شبکه‌های اجتماعی در ساعت ۶ بعد از ظهر آغاز شده است.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از تظاهرات تبریز، جمعیت عظیمی را نشان می‌دهد که با شعارهایی مانند «آذربایجان بیدار است همراه خوزستان است» و «آذربایجان، الاهواز.. اتحاد، اتحاد» در خیابان‌های تبریز راهپیمایی کردند.

معترضان تبریزی با شعارهای «آذربایجان اویاخدیر، خوزستانا دایاخدیر» (آذربایجان بیدار است، پشتیبان خوزستان است) و «هیهات من الذله» (هرگز تن به ذلت نمی‌دهیم)، «آذربایجان، الاهواز، اتحاد، اتحاد» دست به تظاهرات زده‌اند.

نیروهای امنیتی و انتظامی و لباس‌شخصی‌ها حضور گسترده‌ای در سطح شهر تبریز دارند و برای متفرق کردن مردم تلاش می‌کنند. یکی از ویدیوها حضور تعدادی از نیروهای ضد شورش در یک ساختمان بهزیستی تبریز را نشان می‌دهد.

در روزهای گذشته در شهرهای مختلف ایران از جمله، در استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، کرمانشاه و لرستان هم تجمعاتی در حمایت از اعتراض‌های خوزستان برگزار شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024