جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 17.07.2021, 23:36

سومین شب تجمع و اعتراض در شهرهای خوزستان


چندین شهر خوزستان برای سومین شب متوالی شاهد راهپیمایی و اعتراض به بی‌آبی بود. تصاویری از این اعتراض‌ها در شهرهای اهواز، سوسنگرد، شوش، شاوور و کرخه، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بنابر گزارش‌ها سومین تجمع و تظاهرات مردم در خوزستان، فضا کاملا متشنج و امنیتی شده است. جاده اهواز - شوش توسط معترضان بسته و حرکت کلیه وسایل نقلیه به سوی تهران متوقف شد. همچنین کنترل جاده‌ها و میدان‌های اصلی شهر شوش به دست مردم معترض افتاده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از کشته شدن یک جوان دیگر در جریان اعتراضات خوزستان است. نام این جوان «علی مزرعه» اعلام شده که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی در منطقه کوی زویه اهواز کشته شده است.

هم چنین گفته می‌شود نوجوان ۱۷ساله‌‌ای به نام «قاسم خضیری»، اهل کوت عبدالله اهواز، که در درگیری‌ با نیروهای امنیتی و پلیس زخمی شده بود، جان خود را از دست داده است. قاسم خضیری روز جمعه ۲۵ تیر ماه بر اثر اصابت گلوله  زخمی شده بود.

شامگاه جمعه نیز «مصطفى نعيماوى» در جریان تظاهرات اهالی شادگان و در پی تیراندازی نیرو‌های امنیتی به تجمع‌کنندگان در تقاطع لاله، کشته شده بود.


قاسم خضیری (راست)، مصطفی نعیماوی (وسط) و علی مزرعه

در سوسنگرد معترضان در مقابل منزل و دفتر کار قاسم ساعدی نماینده این شهر تجمع کرده و علیه او شعار دادند.

در دو شب گذشته نیز شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله اهواز، شوش، هویزه، سوسنگرد، ماهشهر، شادگان برخی دیگر مناطق دیگر شاهد تجمعاتی گسترده بود که تا نیمه شب ادامه داشت.

اعتراض‌ها علیه بحران بی‌آبی و سیاست‌های تبعیض‌آمیز  حکومت جمهوری اسلامی در این استان است. در اعتراض‌های شامگاه پنجشنبه مردم شعار می‌دادند؛ «به نام دین ما را غارت کردند»، «تشنه‌ایم، آب می‌خواهیم»، «هور ما کو؟»

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، گستردگی اعتراض‌های شامگاه جمعه ۲۵ تیرماه را نشان می‌دهند. فعالان اهوازی می‌گویند به‌رغم مسالمت‌آمیز بودن این تظاهرات، یگان‌های امنیتی، انتظامی و ضد شورش به سوی معترضان آتش گشوده و برای متفرق کردنشان گاز اشک‌آور نیز پرتاب کردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024