جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 16.07.2021, 6:50

اعتراض‌های مردمی به بی‌آبی در چند شهر خوزستان


چندین شهر خوزستان شب گذشته شاهد تجمع و راهپیمایی‌ در اعتراض به کم‌آبی بود. فرماندار ماهشهر گفته معترضان باعث بسته شدن جاده ماهشهر به بندر امام شده‌اند.

فیلم‌های زیادی از تطاهرات مردم خوزستان در شبکه‌های منتشر شده است. در این فیلم‌ها، شهروندان خوزستان شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ تیر به وقت ایران نسبت به بی‌آبی اعتراض کردند و شعارهایی چون «تشنه‌ام، آب حق من است» و «هور ما کو، آب ما کو» سردادند.

گزارش‌ها حاکی است که این تجمع‌ها و اعتراضات در شهرهای اهواز، ماهشهر، حمیدیه، ماهشهر و سوسنگرد برزگار شده‌اند.

در یکی از کلیپ‌ها در سوسنگرد مردم شعار می‌دادند «به نام دین ما را غارت کردند» در همین شهر تجمع‌کنندگان به زبان عربی شعار می‌دهند «تشنه‌ایم، آب می‌خواهیم». در یکی دیگر از فیلم‌ها معترضان نام تالاب هورالعظیم را فریاد می‌زنند و می‌گویند «هور ما کو؟»

در گزارشی گفته شده: «امروز پنجشنبه پانزدهم جولاى، مردم عرب با حضور در خيابان‌هاى شهرهاى بستان، خفاجيه (سوسنگرد)، عبدالخان، الحائى شاوور، اهواز، فلاحيه (شادگان)، بندر معشور (ماهشهر) و بستن راه‌هاى تجارتى و ترانزيتى ميان بندر معشور و تهران و اهواز و تهران و جاده اهواز به صنايع فولاد به خشكاندن رودخانه‌هاى استان و تالاب هور العظيم و انتقال آب آنها به شهرهاى كويرى، اعتراض كردند.

شعار مشترک آنها: «دزدان به نام دين ما را چاپيدند»، «جان و خون ما فداى كارون»، «نه به سياست‌هاى كوچاندن مردم عرب»، «مى‌خواستند ذليل‌مان كنند اما نشديم».

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024