جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 13.07.2021, 18:11

معرفی رسمی فیلم اصغر فرهادی از سوی جشنواره کن


سایت جشنواره کن در آستانه نمایش فیلم «قهرمان» در این رویداد سینمایی به معرفی فیلم جدید اصغر فرهادی پرداخته است.

به گزارش ایسنا، فرهادی پس از ساخت فیلم «همه می‌دانند» در اسپانیا که هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن را نیز افتتاح کرد، با فیلم «قهرمان» بازگشت چشمگیری به ایران داشته است،.

پس از «گذشته» (۲۰۱۳) برنده جایزه بهترین بازیگر زن کن (برنیس بژو)، «فروشنده» (۲۰۱۶) برنده جایزه بهترین بازیگر مرد و فیلمنامه کن (شهاب حسینی و اصغر فرهادی) و فیلم «همه می‌دانند» با بازی «پنه لوپه کروز»، «خاویر باردم» و «ریکاردو دارین»، این چهارمین حضور فرهادی در بخش رقابتی کن و بازگشت به سبک فیلم‌های تریلر و روانشناختی است.

در فیلم «قهرمان»، رحیم با بازی امیر جدیدی در واقع قهرمان داستان است که به دلیل عدم پرداخت بدهی‌اش در زندان است. در حالی که او به مرخصی می‌آید، زنی که او را خیلی دوست دارد، رحیم را متقاعد می‌کند بدهی‌اش را از محل کیف پر از پولی که او پیدا کرده، پرداخت کند. تصمیم رحیم پیامدهایی را به همراه دارد که او را به قهرمان داستان تبدیل می‌کند.

فرهادی که پیش از این ساخت فیلم «جدایی» را در کارنامه دارد، در فیلم جدیدش نیز به سیستم اداری بیش از حد  پیچیده  نهیبی زده است، جایی که مردم ممکن است در پیچ و خم تقاضاهای خسته کننده برای ارائه مدارک بیشتر گیر کنند و در چنین فضایی یک حرکت جزئی کافی است تا یک قهرمان به چهره‌ای منفور تبدیل شود و بالعکس و اصغر فرهادی به بازتاب واقع بینانه این گسست‌ها در جامعه پرداخته است.

در فیلم «قهرمان»، سارینا فرهادی پس از فیلم «جدایی» بار دیگر مقابل دوربین پدرش رفته است. این فیلم در شهر شیراز، پایتخت کهن سرزمین پارس در جنوب ایران ساخته شده، جایی که یکی از پایتخت‌های فرهنگی و هنری کشور محسوب می‌شود.

صحبت‌های اصغر فرهادی و امیر جدیدی روی فرش قرمز کن

مراسم فرش قرمز فیلم «قهرمان» با حضور اصغر فرهادی کارگردان و نوبسنده این فیلم به همراه برخی عوامل و بازیگران آن، در جشنواره فیلم کن برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی در گفتگویی کوتاه روی فرش قرمز جشنواره کن درباره برگزاری این رویداد هنری در شرایط کرونایی گفت: باورم نمی‌شود که این جشنواره در حال برگزاری است و از مسئولان جشنواره کن برای مهیا کردن شرایط برگزاری جشنواره ، تشکر می‌کنم.

این کارگردان برگزیده اسکار درباره موضوع فیلم جدید نیز گفت: با وجود این که همه آثار فیلمساز در یک مسیر مشابه هستند، اما هر فیلم کشف جدیدی است و زوایایی را که شاید در دیگر فیلم‌ها به آن کمتر پرداخته شده را برجسته می‌کند و ادعا می‌شود که فیلمساز باید فیلم به فیلم، عمیق تر شود.

او همچنین هدف از ساخت فیلم «قهرمان» را در درجه اول تعریف یک قصه خوب برشمرد که مخاطب را خسته نکند و این موضوع را مهم ترین هدف در قدم اول دانست.

امیر جدیدی بازیگر نقش اصلی فیلم «قهرمان» نیز تجربه کار با اصغر فرهادی را فوق العاده توصیف کرد و گفت: مهم تر از فراگرفتن هنر از ایشان، اخلاق و انسانیت را از آقای فرهادی یاد گرفتم.

جدیدی درباره تجربه حضور روی فرش قرمز جشنواره کن نیز گفت: بسیار لذت بخش و باعت افتخار است که با فیلم آقای فرهادی در این جشنواره شرکت می‌کنم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024