جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 07.07.2021, 8:28

صادق سمیعی، ناشر سرشناس ایران، درگذشت


صادق سمیعی، مدیرمسئول انتشارات کتاب‌سرا  روز گذشته در سن ۷۷ سالگی در تهران درگذشت. انتشاراتی کتاب‌سرا از بدو تاسیس تا کنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ کرده و به بازار کتاب عرضه نموده است. خاطرات ۷ جلد اسدالله علم، وزیر دربار محمدرضا پهلوی از جمله آنهاست.

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اعلام این خبر نوشت:

«بدین‌وسیله درگذشت مرحوم مغفور شادروان صادق سمیعی مدیرمسئول انتشارات کتاب‌سرا را به اطلاع همکاران گرامی می‌رسانیم. هیئت‌مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم او، همکاران صنف و کلیّه بازماندگان، برای آن مرحوم علو درجات الهی را مسئلت دارد. با عنایت به شرایط حساس کنونی و لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ارسال پیام تسلیت باعث تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.»

صادق سمیعی متولد سال ۱۳۲۳ در تهران و مدیر عامل شرکت بلیوان از سال ۱۳۵۹ تا کنون - نماینده انحصاری شرکت بازرسی سی پورت کنترلرز SPC در ایران، رئیس هئیت مدیره انتشارات کتاب سرا از سال ۱۳۶۰ تا کنون، بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، مدیر مسئول مجله اتاق بازرگانی ایران و بلژیک، عضو هئیت مدیره جامعه ممیزی و بازرسین ایران ار سال ۱۳۸۴، خزانه‌دار مجتمع مسکونی پارک پرنس، ۱۳۷۰ تا ۱۳۵۹ سال از ایران در Bank Of Credit & Commerce International) BCCI بانک نماینده، قائم مقام بانک ایران و عرب از ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۸.

انتشاراتی کتاب‌سرا از بدو تاسیس تا کنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ و به بازار کتاب عرضه کرده است. کتاب های پرفروش و محبوب کتاب‌سرا عبارتند از: ۷ جلد خاطرات علم، خود درمانی با آب اثر دکتر فریدون باتمانقلیج که به چاپ شانزدهم رسید، تعدادی از کتاب‌های خانم گیتی خوشدل و کتاب هنری منحصر به فرد چون چوگان که تاریخچه این بازی ایرانی را در ادوار مختلف نشان می‌دهد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024