شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 23.06.2021, 11:04

«اقدام خرابکارانه علیه سازمان انرژی اتمی ناکام ماند»


ایران امروز: وبسایت نورنیوز وابسته به شورای عالی امنیت ملی نوشته است: اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج با شکست روبرو شد و هیچگونه خسارت مالی و جانی نیز بدنبال نداشت.

به گزارش این وبسایت، با توجه به تمهدیدات پیش بینی شده در خصوص حفاظت از اماکن متعلق به سازمان انرژی اتمی، اقدام بامداد امروز پیش از آن که صدمه‌ای به ساختمان وارد کند، خنثی شد و خرابکاران در پیگیری برنامه خود با شکست روبرو شدند.

در ادامه گزارش نونیوز آمده است: «هشیاری نهادها و سازمان‌های حفاظتی و امنیتی در زمینه شناسایی، کشف و مقابله با اقدامات خرابکارانه برای ضربه زدن به فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران نتوانسته خللی در تداوم برنامه‌های ایران در حوزه هسته‌ای ایجاد کند. چگونگی این رخداد و همچنین شناسایی عوامل آن از سوی مراجع مسئول در دست بررسی و پیگیری است.»

شبکه خبری العالم در گزارشی درباره جزئیات این حادثه نوشت: بامداد چهارشنبه دوم تیرماه اقدام خرابکارانه بر علیه یکی از ساختمانهای سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج با شکست روبرو شد و هیچگونه خسارت مالی و جانی نیز بدنبال نداشت.

پیش از گزارش نورنیوز، برخی رسانه‌‌های ایران از جمله خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از یک حمله پهپادی به مجموعه دارویی برکت، زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام در کردان کرج خبر داده بودند.

ایلنا نوشته بود «گویا نقطه مجاور این مجموعه هدف حمله قرار گرفته که هیچ آسیبی به دنبال نداشته است.» این خبر دقایقی بعد از خروجی سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا) حذف شد.

حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران و یا انفجار و خرابکاری در آنها به روالی معمول در سال‌های اخیر تبدل شده است. در آخرین مورد از این دست حملات، یک انفجار مهیب در روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰، سیستم برق تاسیسات اتمی نطنز را از کار انداخت. گفته می‌شود بخش بزرگی از سانتریفوژها نطنز در اثر انفجار و قطع برق از بین رفتند. گفته می‌شود بخش بزرگی از سانتریفوژها نطنز در این انفجار و قطع برق از بین رفتند.

علاوه بر حمله به تاسیسات هسته‌ای، ترور دانشمندان اتمی ایران نیز بخش دیگری از برنامه‌های مخالفان تجهیز جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای بوده است. اردشیر حسین‌پور، مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری، فریدون عباسی،  مصطفی احمدی روشن و محسن فخری‌زاده از جمله این دانشمندان بودند. بسیاری از رسانه‌‌ها و منابع مستقل، سرویس مخفی اسرائیل را مسئول این ترورها می‌دانند.

حاکمیت جمهوری اسلامی خواهان «نابودی اسرائیل» است و دولت اسرائیل نیز به خود حق می‌دهد به هر وسیله ممکن، جلوی دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای را بگیرید.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024