شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 12.06.2021, 20:07

بازداشت چند ساعته نرگس محمدی و چند فعال مدنی


نرگس محمدی، پوران ناظمی، جعفر عظیم زاده، ناهید شیر بیشه (مادر پویا بختیاری) و سکینه احمدی (مادر ابراهیم کتابدار) دو تن از کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، تقی رحمانی همسر نرگس محمدی طی یادداشتی در حساب شخصی خود خبر بازداشت این شهروندان را تائید کرده است. صبح روز جاری ارتباط این شهروندان در مسیر حضور در مقابل زندان عادل آباد شیراز قطع و تلفن های همراه آنان از دسترس خارج شد.

از چگونگی بازداشت، وضعیت کنونی و محل نگهداری این افراد تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.

امروز شنبه ۲۲ خردادماه، سعید افکاری، برادر وحید و حبیب افکاری، زندانیان سیاسی زندان عادل آباد شیراز از ضرب و شتم شماری از اعضای خانواده خود در جریان تجمعی اعتراضی مقابل این زندان خبر داده و در این خصوص نوشت: “خانواده ام و تعدادی اقوام امروز ۱۴۰۰/۳/۲۲ در اعتراض به ۲۸۰ روز انفرادی برادرانم جلوی زندان عادل آباد حاضر شدند. ماموران لباس شخصی مادرم، خواهرم، پدرم، خاله‌هایم و بقیه را مورد ضرب و شتم شدید قراردادند. گوشی‌های همراه را ضبط، خواهرم و یکی از زنان را بازداشت و پس از ساعتی آزاد کردند.»

او همچنین در یادداشتی دیگر در صفحه شخصی خود نوشته است: “پدرم از الهام حفاظت می کرده، چنتا مامور پدرم رو بردن و پنج زن مامور چادری روی الهام ریختن و با کتک بهش دستبند زدن و روی زمین کشیدن و بردنش توی ون، گردن و دست الهام آسیب دیده، مادرم و خاله هام هم به شدت کنک خوردن”.

یک منبع نزدیک به خانواده افکاری به گزارشگر هرانا گفت: “ساعاتی پس از بازداشت الهام افکاری توسط ماموران در خیابانی رها شده با این حال تلفن های همراه و خودروی خانم افکاری توسط ماموران ضبط شده است”.

به گفته منابع حقوق بشری، نرگس محمدی، جعفر عظیم ‌زاده، ناهید شیربیشه (مادر پویا بختیاری)، سکینه احمدی (مادر ابراهیم کتابدار) و پوران ناظمی عصر روز شنبه ۲۲ خردادماه مدتی پس از بازداشت چند ساعته در شیراز آزاد شدند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024