يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 12.06.2021, 10:05

میرحسین موسوی در کنار مردم؛ پیام از زندان اختر


ایران امروز: در دوازدهمین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، میرحسین موسوی در پیامی از بازداشتگاه خانگی خود با مردمی که به مهندسی انتخابات «نه» گفته‌اند اعلام همبستگی کرد. آقای موسوی در پیام خود نوشت: «در کنار کسانی خواهم ایستاد که از انتخابات‌های تحقیرآمیز و مهندسی‌شده به جان آمده‌اند. کسانی که حاضر نیستند تسلیم تصمیمات پشت‌پرده‌ای برای آینده کشور بشوند.»

میرحسین موسوی یکی از نامزدهای انتخابات خرداد ۸۸ بود که نتایج آن زیر نظر مستقیم علی خامنه‌ای دستکاری و محمود احمدی‌نژاد برنده آن انتخابات معرفی شد. این دزدی و تقلب آشکار خامنه‌ای، سرآغاز جنبش گسترده اعتراضی سال ۱۳۸۸ در ایران شد که بیش از یک سال و نیم دوام آورد. در جریان این اعتراض‌ها صدها نفر کشته و چندین هزار نفر نیز بازداشت شدند. شماری از بازداشت شدگان با دادگاه‌هایی فله‌ای سعید مرتضوی به حبس‌های طولانی محکوم شدند. خود میرحسین موسوی و همسرش و نیز مهدی کروبی،‌ دیگر نامزد انتخابات ۸۸ از بهمن ۱۳۸۹ بدون هیچ محاکمه‌ای در حبس خانگی به‌سر می برند.

دو روز پیش نیز زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، در پیامی به حذف زنان از فهرست نامزدها و نیز حذف مردم و جمهوریت اعتراض کرده بود.

متن کامل پیام میرحسین موسوی از زندان اختر که در سایت «کلمه» منتشر شده به شرح زیر است:

بسمه تعالی
ولا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار وما لکم من دون الله من اولیاء ثم لا تنصرون ۱۱۳ سوره هود

در صورت تداوم بدعت نظارت استصوابی عنوان جمهوری اسلامی ایران در زمانی نه چندان دور بی‌معنا خواهد شد. ضمن احترام به همه هموطنان، در شرایط چنین ناپایدار و پر ابهام بنده به عنوان یک همراه کوچک، در کنار کسانی خواهم ایستاد که از انتخابات‌های تحقیرآمیز و مهندسی شده به جان آمده‌اند. کسانی که حاضر نیستند تسلیم تصمیمات پشت پرده‌ای برای آینده کشور بشوند. به طور قطع یکی از مهم‌ترین پوسترهای سیاسی کشور عزیزمان دروغ ممنوع بود و دور نیست که در آینده نزدیک محکومیت تصمیمات دزدکی و پنهانی موضوع بحث‌های خانه و بازار و فضای مجازی در سراسر کشور شود.

میر حسین موسوی

***

زهرا رهنورد: شاهد فرایند هیچ کاره کردن مردم، سلاخی جمهوریت و حذف کامل آن هستیم

«بسمه تعالی‌‌. گویا تاریخ در حال تکرار است. شورای نگهبان با عنوان استصوابی شیوه‌ای را پیش گرفته است که انتخابات گوئی دغدغه حاکمان است و احراز صلاحیت نور چشمی‌های بر کشیده آنان. در این میان زنان، نورچشمی هیچ دار و دسته‌ای از حاکمیت به حساب نمی‌آیند حتی اگر رجل سیاسی باشند. نتیجه آنکه باز مردم هیچ کاره‌اند و جزو جمهور به حساب نمی‌آیند. و جمهوریت پیش چشم همگان و جهانیان در حال سلاخی و نهایتا در حال حذف کامل.‌ زهرا رهنورد.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024