جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 31.05.2021, 20:05

احمدی‌نژاد: ده میلیارد دلار به نطنز خسارت وارد کردند


محمود احمدی‌نژاد،‌ رئیس جمهوری سابق جمهوری اسلامی در یک گفتگوی که فایل بدون سانسور آن روز دوشنبه ۱۰ خردراد ۱۴۰۰ منتشر شد‌، جزئیات جدیدی از برنامه‌های خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران و نفوذ اسرائیل در سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ارائه کرد.

احمدی نژاد گفت: دستگاه اطلاعاتی به جای حفاظت از اماکنی مانند نظنر، هزینه کلانی صرف شنود مردم می‌کنند، برای افراد مراقب می‌گذارند و دوربین کار می‌گذارند.

احمدی نژاد گفت که این نهادهای امنیتی تهدید را جابجا معرفی می‌کنند. وی گفت: «آقای نهاد امنیتی! این دوربین را باید ببری در نطنز کار بگذاری که نیایند آن را منفجر کنند که ده میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کنند. باید ببری در تورقوزآباد کار بگذاری که نیایند اسناد قطعی کشور را جمع کنند ببرند. باید در سازمان فضایی کار بگذاری که نیایند سقف را سوراخ کنند و اسناد کشور را ببرند.»

او نهادهای امنیتی را متهم به خیانت کرد و گفت که دارید بر اساس قضاوت‌های شخصی‌تان فرصت کشور را تهدید معرفی می‌کنید.

اشاره احمدی نژاد به حادثه نطنز مربوط به انفجار بامداد ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در تاسیسات نطنز است که به نوشته رسانه‌های غربی از جمله نیویورک‌تایمز به وسیله اسرائیل انجام شده است.

علاوه براین بامداد ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ انفجاری در تاسیسات برق‌رسانی نطنز رخ داد و بسیاری از سانتریفوژهای فعال در این مجتمع غنی‌سازی از بین رفتند.

مقام سازمان انرژی اتمی ایران تاکنون میزان دقیق خسارت وارد شده را اعلام نکرده‌اند ولی روز ۲۳ فروردین، علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، با انتقاد شدید از دستگاه‌های امنیتی افشا کرد که در جریان حادثه نطنز «بخش عمده امکانات غنی‌سازی کشور» از دست رفت.

اسناد تورقوزآباد نیز اشاره دارد به مرکز مخفی‌ نگهداری اسناد پروژه‌های هسته‌ای ایران که در اردیبهشت ۱۳۹۷ مورد دستبرد قرار گرفت و چند ماه بعد  نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل آن را در یک مراسم رسمی به خبرنگاران نشان داد. این اسناد شامل «۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل دیجیتال در قالب ۱۸۳ سی‌دی» درباره برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای بود و  نتانیاهو مدعی بود که همه آن را از تورقوزآباد به دست آورده‌اند.

وزارت اطلاعات اظهارات محمود احمدی‌نژاد را رد کرد

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است:

«با توجه تعریضات صورت گرفته از سوی آقای احمدی نژاد نسبت به اقدامات وزارت اطلاعات به استحضار مردم شریف ایران می رساند اظهارات مذکورغیرواقعی و در راستای تشویش اذهان عمومی می باشد و در شرایط کنونی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، تقویت امنیت و وحدت ملی و مشارکت حداکثری در انتخابات و عدم ایجاد زمینه سوء استفاده دشمنان، از ضروریات مسلم نظام می باشد لذا پاسخ مقتضی به ادعاهای مغایر با واقعیات امنیتی در زمان مناسب اعلام خواهد شد.»

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024