شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 28.05.2021, 14:21

نائب رئیس‌ مجلس: انتخابات پرشور منجر به انتخاب نادرست می‌شود

«معنای انتخابات اعلام فرمانبری از نظام است»


محسن اراکی،‌ عضو محلس خبرگان روز  جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ در جمع دانشجویان افسری و پاسداری سپاه علویون قم، اعلام کرد معنای اصلی انتخابات اعلام فرمانبرداری از نظام تشکیلات الهی است.

بخش‌هایی سخنان او به نقل از وبسایت جماران:

* در رأس این تشکیلات[نظام] رسول اکرم محمد مصطفی (ص) و بعد از رسول خدا در عصر ما امام زمان (عج) که از سوی حضرت ولی عصر (عج) هم ولی فقیه قرار دارد.

* معنای انتخابات این است که مردم اعلام می‌کنند که ما فرمانبر این نظام تشکیلاتی هستیم و برای کمک به آن فرمانروای فعلی ما که ولی فقیه است یک بازوی اجرایی خوبی می خواهیم انتخاب کنیم. ان‌شاءالله یک انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم داشته باشیم چراکه یک رئیس جمهور تحولگرا و جهادی و مخلص و میدانی می خواهیم و امیدواریم مردم یک «مرد میدان» را انتخاب کنند.

* یکی از تفاوت های دولت الهی با دولت‌های غربی و سکولار این است که در نظام غیر الهی کار حاکم و فرمانروا این است که مردم با همان وضعیت موجود اداره و مدیریت می‌کند اما در نظام الهی علاوه بر این آنچه وظیفه مدیریت جامعه بوده بالا بردن جامعه است؛ یعنی باید جامعه را رشد و ترقی بدهد و تربیت کند و وظیفه تربیت جامعه بر عهده اوست؛ با این فرض ما فرمانروایان الهی را هادیان به سوی پیشرفت و مقامات بالا می دانیم.

* ما امروز در انتخابات پیش‌رو نیاز به یک بازوی اجرائی توانمند در مدیریت کشور و رفع نیاز مردم ومشکلات مردم داریم و هم یک بازوی اجرائی برای رهبری می‌خواهیم که هادی باشد و مردم از او اخلاق یاد بگیرند، عامه مردم از او سبک زندگی بیاموزند و خود رئیس جمهور باید در رأس اخلاق های خوب باشد و  مردم از او تواضع ببینند.

* اگر حرفی نهادهای مقدس این جامعه را تضعیف کند مثل نهاد بسیج و سپاه، این خیانت به ملت و خلاف شرع است؛ کسی که می خواهد رئیس جمهور باشد نباید کسی باشد که این نهادها را تضعیف کند.

*  شورای نگهبان یک نهاد قانونی است ومخالفت با قانون به ضرر جامعه بوده واگر قانون تضعیف شد مجرمین زیاد می شوند و یقین بدانید کسانی که  قانون را تضعیف می کنند در تقویت مجرمان و تبهکاران تأثیر دارند.

* تضعیف قانون به نفع دشمن است و شورای نگهبان تضمین قانونی بودن نهاد هاست؛ این نهاد تضمین کننده سلامت مجری و قانون گذاری است و افراد شورای نگهبان افتخارات کشور هستند. بعد از تصمیم‌گیری شورای نگهبان دیگر مخالفت با آن مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است.


آقاتهرانی خطاب به معترضان رد صلاحیت‌ها: نظام بعد از مدتی جمع‌تان می‌کند!

«مرتضی آقا تهرانی»، عضو جبهه پایداری و نماینده تهران در مجلس، در رابطه با لیست کاندیداهای ریاست جمهوری که توسط شورای نگهبان اعلام شد، گفت

* افراد باید بروند ایرادات خود را رفع کنند البته اگر دلایل رد شدن بی منطق و بی‌اساس باشد باید از حق خود دفاع کنند آن هم از راه قانونی، نه انکه یکدفعه بگوییم که تحریم می‌کنیم، یا بگوییم یک عده بچه هایمان را به خیابان‌ها می کشانیم، تا حقمان را بگیریم. دریک دوره شورای نگهبان ما را رد می‌کند در مقطعی هم شما را رد می کند، نباید که هر روز وسط خیابان با یکدیگر بجنگیم کجای دنیا به این صورت است؟

* افراد رد صلاحیت شده باید بروند خود را اصلاح کنند اگر نقاط ضعفی دارند از طریق قانون آن را برطرف کنند... نباید مردم را بترسانیم برای اینکه نظام زیر سوال برود، اینها راهش نیست، نظام به شما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد، کمی تحملتان می‌کنند بعد هم جمعتان می کنند.


احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و پدر همسر ابراهیم رئيسی:

* شورای نگهبان وظیفه ندارد که در تایید صلاحیت مصالح جامعه را مراعات کند.

* برخی به خاطر احراز نشدن صلاحیت برخی از نامزدها از سوی شورای نگهبان گفته‌اند دیگر جمهوریت نظام معنا ندارد و این تفکر مانند همان مورچه‌ای است که باران و آب به خانه او آفتاده و می‌گوید دنیا را آب برد.

* کسی که رأی ندهد مسلمان نیست و کسی که به دلیل رد صلاحیت‌ها رأی ندهد، نه تنها مانند نماز نخواندن است، بلکه همصدایی با آمریکا و اسرائیل است. اگر مصلحت بود، رهبری با حکم حکومتی صلاحیتِ رد صلاحیت شدگان را تأئید می کرد

* کسی که بگوید من در انتخابات شرکت نمی‌کنم بر اساس روایت پیامبر مسلمان نیست چه برسد به قلم شکسته‌ای که می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید...اینکه برخی می‌گویند چون شورای نگهبان گفته فلانی صلاحیت ندارد پس من رای نمی‌دهم مثل این است که بگویی نماز هم نمی‌خوانم، تو مسلمانی، اهل عبادتی و خدا را قبول داری نمی‌توانی این حرف را بزنی....هر چه رهبری بعنوان ولی فقیه بگویند قول الفصل است...در راس نظام ولی فقیه وجود دارد و هرچه مصلحت باشد دستور می‌دهد....می‌گویید چون فلانی صلاحیتش احراز نشده، این نظام جمهوری نیست؟ چرا با رسانه‌های امریکایی و اسراییلی هم‌صدا می‌شوید؟


نائب رئیس‌ مجلس: انتخابات پرشور منجر به انتخاب نادرست می‌شود

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس ایران، می‌گوید “پرشور” بودن انتخابات به خودی خود اهمیت ندارد و می‌تواند به انتخاب “نادرست” منجر شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مصری در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو گفت: حاصل این پرشوری‌ها چه می‌شود؟ انتخاب نادرست؛ که ذهن ما می‌رود به سمت شور انتخابات، نه هدف انتخابات.

او گفت رهبری هم تاکید داشته که انتخابات یک روز است، اما اثرات این انتخابات در کشور ماندگار است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024