شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 23.05.2021, 15:19

نرگس محمدی: به شلاق و زندان محکوم شدم


ایران امروز: تقی رحمانی، فعال سیاسی روز یکشنبه دوم خرداد در یادداشتی در کانال تلگرام خود از محکومیت همسرش نرگس محمدی به شلاق، زندان و جریمه مالی خبر داد.

تقی رحمانی نوشته است: شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران روز ۲۹ اردیبهشت رای نهایی خود را مبنی بر مجرمیت نرگس محمدی صادر و به وی ابلاغ کرد.

بر اساس رای صادره نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، به تحمل ۸۰ ضربه شلاق تعزیری ، ۳۰ ماه حبس تعزیری و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شده است.

اتهامات خانم محمدی در این پرونده موارد زیر عنوان شده است:

۱- فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه، بیانیه مبارزه با اعدام،
۲- تحصن در دفتر زندان (تحصن دی ماه سال۹۸ در اعتراض به کشتار مردم در خیابان های سراسر کشور)،
۳- تمرد از ریاست و مقامات زندان( برای پایان دادن به تحصن اعتراضی)،
۴- تخریب شیشه‌ها،
۵- افترا نسبت به اتهام شکنجه‌گری و ایراد ضرب و جرح.

شکایت علیه نرگس محمدی توسط ضابط قضایی، وزارت اطلاعات و ریاست زندان اوین ، غلامرضا ضیائی طرح و  در  دادسرای ۳۳ مقدس منجر به صدور کیفرخواست شد و در شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری مورد رسیدگی قرار گرفت و رای نهایی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت صادر و ابلاغ گردید.

این اتهامات بهمن ماه سال ۸۹ در زندان زنجان به نرگس محمدی تفهیم شد و وی با اعتراض به اراده نهادهای امنیتی برای نشاندن شاکی در جایگاه متهم، از شرکت در جلسات رسیدگی سر باز زد  و اعلام کرده است که از تبعیت از این رای سرپیچی خواهد کرد.

یادداشت نرگس محمدی در اینستاگرام

خود نرگس محمدی نیز در یادداشتی در اینستاگرام نوشت: به شلاق و زندان محکوم شدم.

خانم محمدی نوشته است: «دیروز ابلاغیه‌ای به دستم رسید. حکم دادگاه بود . ۸۰ ضربه شلاق، ۳۰ ماه حبس تعزیری و دو فقره جریمه مالی.»

«اتهامات من تحصن در زندان اوین در سال ۹۸ در اعتراض به کشتار معترضین در خیابان است که اخلال نام نهادند. بیانیه‌هایی که در زندان نوشته بودم که به بیانیه مبارزه علیه اعدام اشاره کرده‌اند. اطلاع رسانی در مورد تعرض‌های وحشیانه و بی‌شرمانه ماموران حکومتی در ماجرای تحصن و تبعید غیرقانونی من را که افترا و تمرد از دستور رییس زندان نامیده‌اند. شکستن شیشه ساختمان ریاست را که در پی دست درازی و تعرض وحشیانه یک گروه از مردان امنیتی ، نظامی ،قضایی اتفاق افتاد را خسارت نامیده اند. مفتضحانه تر آن که من محکوم شده ام که مجلس بزم و رقص در زندان بر پا می کردم. می‌خواهند ۸۰ ضربه شلاق بزنند و ۳۰ ماه حبس کنند و پول بگیرند . به هیچ کدام از این احکام گردن نخواهم نهاد.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024