شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 19.05.2021, 8:16

اعتراف پدر و مادر بابک خرمدین به قتل دختر و دامادشان


قتل هولناک بابک خرمدین ابعاد تازه‌ای از یک سلسله جنایت خانوادگی را برملا کرده است. والدین بابک خرمدین جدای از قتل بابک به قتل دختر و دامادشان نیز اعتراف کرده‌اند. اتفاقاتی هولناک که ممکن است زوایای پنهان دیگری هم داشته باشد.

به گزارش فرارو، سه روز پس از کشف جنازه تکه تکه شده بابک خرمدین کارگردان مشهور سینما و اعتراف پدر و مادرش به قتل فجیع او و و جود شایعاتی درباره ناپدید بودن دختر و داماد خانواده امروز قاضی محمد شهریایی سرپرست دادگاه جنایی اعلام کرد که این دو والد به قتل دختر و داماد خود نیز اعتراف کرده‌اند.

قاضی محمد شهریاری، رییس دادسرای جنایی تهران در جمع خبرنگاران درباره جزئیات اعتراف پدر بابک خرمدین درباره قتل فرزندان و دامادش گفت:

* این خانواده دارای چهار فرزند به نام آرزو متولد ۵۱، بابک متولد ۵۳، افشین متولد ۵۷ و آذر متولد ۶۱ بوده است که بر اساس اظهارات متهم، آرزو در سال ۸۸ ازدواج کرده و بعد از مدتی از همسرش جدا می‌شود. در حال حاضر همسر قبلی آرزو در قم زندگی می‌کند.

* آرزو بعد با پسر عمه‌اش ازدواج می‌کند. بنابراین متهم برای اولین بار خواهرزاده‌اش را در سال ۱۳۹۰ به قتل رسانده و پس از مثله کردن وی او را نیز در سطل‌های زباله نزدیکی محل زندگی‌اش رها کرده‌است.

* بر اساس اعترافات متهم، آرزو و همسر دومش کمتر از شش ماه باهم زندگی می‌کنند و بعد از مدتی باهم دچار اختلاف می‌شوند. آرزو به منزل پدرش برمی‌گردد و در نهایت والدین تصمیم به قتل دامادشان می‌گیرند.

* به این شکل که با مقتول تماس گرفته شده و او را به منزلشان دعوت کرده‌اند. برای او زرشک پلو و مرغ درست کرده و در داخل آن مقداری داروی بیهوشی ریخته و او را نیز به گفته مادر بابک با ضربات چاقو به قتل رسانده‌اند.

* بر اساس اظهارات متهمان علت این کار نیز اقدامات غیراخلاقی داماد خانواده ذکر شده است.

* خانواده فرامرز (نام شوهر آرزو) اعلام مفقودی کرده بودند، اما پدر بابک به آن‌ها می‌گوید ماشین فرامرز را در نزدیکی فرودگاه پیدا کرده است. او مدعی می‌شود فرامرز در کار قاچاق انسان بوده است.

* بر اساس اعترافات متهمان، آرزو در سال ۹۷ نیز به همین روش و با ریختن قرص بیهوشی در کله‌پاچه‌ای که برای آرزو مهیا شده بود به قتل می‌رسد، انگیزه متهمان از قتل آرزو نیز موارد اخلاقی از سوی او بیان شده است.

*  از سوی متهمان اعلام شده بود که دخترشان به ترکیه رفته است. در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر خروج آرزو از کشور و اقامت او در ترکیه پیدا نشد.

* بر اساس اعلام پزشکی قانونی این دو نفر بعد از معاینات روانپزشکی دارای ۹۵ درصد سلامت عقل هستند.

*  پدر خانواده به بابک خرمدین اسطوره ایرانی علاقه داشته و از همین رو نام خانوادگی خود را به خرمدین تغییر داه بود. بر اساس اعترافاتش او به دلیل اینکه فرزندانش فساد اخلاقی داشته‌اند، این حق را برای خود قائل بوده که آن‌ها را بکشد، اما اینکه این تفکرات از کجا آمده است هنوز نمی‌دانیم.

*  بخش‌هایی از بدن بابک خرمدین هنوز پیدا نشده است.

همسایه‌های بابک خرمدین چه می‌گویند

جسد مثله شده بابک خرمدین صبح روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سطل زباله‌ای در فاز ۳ شهرک اکباتان پیدا شد و تیم‌های جنایی برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند.

ماموران جسد تکه تکه شده را به پزشکی قانونی منتقل کردند و خیلی زود ماموران از روی انگشت های جسد کشف شده پی بردند که جسد متعلق به بابک خرمدین کارگردان سرشناس است و همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران برای بررسی موضوع به خانه پدری بابک خرمدین رفتند و در همان ابتدا پدر و مادر بابک خرمدین به قتل فجیع پسرشان اعتراف کردند.

در حالی این خبر منتشر شد که سناریوهای مرموز دیگری پیش روی ماموران بود و آن ناپدید شدن خواهر بابک خرمدین بود که دوستان آرزو خرمدین پس از افشای قتل فجیع بابک پیگیر ماجرا بودند و فرضیه به قتل آرزو می دادند.

مادر بابک خرمدین به دوستان آرزو در داستانسرایی‌های عجیبی گفته بود که دخترم به کشور ترکیه سفر کرده است و این در حالی بود که آرزو به بیماری ام اس مبتلا بوده و روز به روز وضعیت او بدترشده بود به حدی که آرزو ۴۰ ساله قادر به باز کردن صفحه اینستاگرام خود نبوده و در آخرین روزها دوستان آرزو برای او صفحه اینستاگرام باز کرده بودند.

یکی از دوستان آرزو به خبرنگار رکنا گفت: آرزو ناپدید شده بود و مادرش همیشه می گفت که آرزو به ترکیه سفر کرده است و هیچ شماره تماسی از او ندارد و با توجه به اینکه آرزو خرمدین به بیماری ام اس مبتلا بود مادرش ادعا می کرد که با همسرش  فریبرز ۵۵ ساله به این سفر رفته و این در حالی بود که خیلی وقت بود از همسر آرزو خبری نبود.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه صبح روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه پدر و مادر بابک خرمدین به قتل داماد و دخترشان در سال ۹۷ اعتراف کردند.

پدر بابک خرمدین در اعترافاتش ادعا کرده که دامادش به خاطر اعتیادی که داشته دخترش آرزو را کتک می زده و به همین خاطر او را به قتل رسانده و جسدش را تکه تکه کردند و در ادامه دخترشان را بعد از مدتی به خاطر مسائل اخلاقی به قتل رسانده و جسد دخترمان را نیز با همدستی همسرم تکه تکه کردیم.

بنا بر این گزارش، خانواده داماد خرمدین در این سالها بارها به اداره پلیس آگاهی تهران مراجعه و پیگیر برادرشان بودند و پرونده در حال تحقیقات بود تا اینکه پدر و مادر بابک خرمدین به قتل داماد و دخترشان اعتراف کرد.

پدر بابک خرمدین: عذاب وجدان ندارم

پدر و مادر بابک خرمدین صبح امروز در جلسه بازپرسی در دادسرای جنایی حاضر شدند.

به گزارش ایسنا، پدر خرمدین در جلسه بازپرسی صبح امروز در دادسرای جنایی گفت: هیچ کس به اندازه من مطالعه نکرده است.  ۱۷ سال شبانه روزی  تنها مشغولیت من خواندن کتاب بود و از زمانی که کرونا آمده، ۳ ماه در خانه‌ام در چمخاله، تمام خاطراتم را پاک نویس کردم و از پنج سالگی تا الان که ۸۱ ساله‌ام همه را نوشته‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که این همه شخصیت‌های تاریخی چرا به سمت بابک خرمدین رفتید؟  گفت: بخاطر اینکه ضد عرب بود. به دلیل اینکه عرب‌ها آن موقع در ایران بودند و  ۲۷۰ سال بر ما حکومت کردند. نهضت از زمان ابومسلم شروع شد. نهضت ابومسلم پنج سال بود. نهضت بابک ۲۲ سال بود. بابک ۲۲ سال با اعراب جنگید و این سبب شد که توانستیم اعراب را از ایران پاک و مقدس بیرون کنیم.

وی در پاسخ به سوال قاضی شهریاری که پرسید شما خودتان اهل نماز هستید؟ گفت: من از ۹ سالگی نماز و روزه‌ام ترک نشد و تا ۱۸ و ۱۹ سال پیش که جراحی پروستات انجام دادم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با عرب‌ها مشکل دارید گفت:  من با عرب‌ها مشکل دارم. دوستشان ندارم. قدرت داشته باشم کل عرب‌ها را از بین می‌برم.

قاضی شهریاری به پدر بابک خرمدین گفت: خیلی از بزرگان دین ما عرب هستند.

پدر خرمدین گفت:  من ائمه اطهار را می‌پرستم، دوستشان دارم و پیرو مکتب علی و محمد هستم. به خاطر همین، حضرت علی می‌گوید بهترین سرمایه یک انسان فرزند نیک است منتها فرزندان من ۱۷ سال زمانی که دانشگاه رفتند بالاسرشان نبودم و خانمم با پنج کلاس نمی توانست آن طور که شایسته است جای من را پر کند.

پدر بابک خرمدین  گفت: از هیچ کدام از قتل‌هایی که کردم عذاب وجدان ندارم. کابوسی به سراغم نمی‌آمد چون احساس گناهی نمی‌کردم و  کسانی را  که کُشتم فساد اخلاقی بالایی داشتند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024