سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 7 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 22.04.2021, 8:05

واکنش اسرائیل به پرتاب موشک از سمت سوریه


ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک موشک زمین به هوا از سمت سوریه به جنوب صحرای النقب شلیک شد که آن را رهگیری و تجهیزات پرتاب این موشک را منهدم کردند.

ارتش اسرائیل در توییتی نوشت: «یک موشک زمین به هوا از سوریه به منطقه جنوبی صحرای النقب اسرائیل شلیک شد. ما در واکنش سکوی پرتابی که این موشک از آن شلیک شده بود و شمار دیگری از سکوهای موشکی زمین به هوا در سوریه را هدف گرفتیم.»

این حادثه باعث به صدا در آمدن آژیرهای خطر  در اطراف راکتور هسته‌ای دیمونا شده بود.

در این بیانیه‌ تاکید شد که اسرائیل در واکنش به این حمله علاوه بر تجهیزات موشک پرتاب شده، چند سایت شلیک موشک زمین به هوای دیگر در سوریه را نیز هدف قرار داده است.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز اعلام کرد که چند موشک از اسرائیل به حومه دمشق شلیک شده‌است. بنابر گزارش سانا، پدافند هوایی این کشور حملات موشکی اسرائیل را فع کرده است.

در این گزارش آمده‌است: اسرائیل به شهر الضمیر در شمال شرقی دمشق حمله موشکی انجام داد و سیستم‌های پدافند هوایی سوریه موشک‌های دشمن را رهگیری کرده است.

با این حال خبرگزاری دولتی سوریه افزود که چهار سرباز در این حمله زخمی شده‌اند و خساراتی مادی هم وارد شده است.

علاوه بر ارتش سوریه، گروه‌های نزدیک به سپاه پاسداران ایران نیز  مستقر هستند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که یک موشک سوری پیشتر در جریان حمله دیگری به سوی یک جنگنده اسرائیلی شلیک شده بود و در عوض در ناحیه ابوقرینات به خاک اسرائیل اصابت کرد.

ابوقرینات در عمق خاک اسرائیل قرار دارد، به طوری که معمولا خارج از برد راکت‌هایی است که پیکارجویان فلسطینی از نوار غزه شلیک می‌کنند.

رسانه‌های اسرائیلی اخیرا گزارش داده‌اند که تدابیر دفاعی در ناحیه دیمونا و بندر ایلات در دریای سرخ در حال افزایش بوده است، که به دلیل نگرانی از یک حمله احتمالی با موشک‌های دوربرد یا پهپاد از سوی نیروهای تحت امر ایران - حتی شاید از جایی به دوری یمن - است.

تنش میان دو کشور بر سر برنامه هسته‌ای ایران و یک رشته حملات خرابکارانه در کشتی‌ها که دو طرف به هم نسبت داده‌اند درحال افزایش بوده است.

منابع: آناتولی،‌ بی‌بی‌سی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024