سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 7 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 14.04.2021, 22:24

حمله با پهپاد انتحاری به فرودگاه اربیل


مقام‌های اقلیم کردستان عراق تایید کرده‌اند که فرودگاه بین‌المللی اربیل بار دیگر هدف حمله قرار گرفته است.

وزارت داخله اقلیم کردستان  شامگاه چهارشنبه و ساعتی پس از حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار در فرودگاه اربیل ناشی از یک پهپاد حامل ماده TNT بوده و مرکز نیروهای ائتلاف بین‌المللی در فرودگاه را هدف قرار داده است.

این بیانیه افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته اما یک ساختمان در اثر انفجار آسیب دیده است. وزارت داخله اقلیم تاکید کرده تحقیقات برای شناسایی عامل این حمله و نقطه پرواز این پهپاد ادامه دارد.

هم‌چنین هوشیار زیباری، وزیر خارجه  اسبق عراق و عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که حمله به فرودگاه بین‌المللی اربیل به وسیله پهپاد انجام شده و هدف از آن نیز بر هم زدن امنیت فرودگاه و اقلیم کردستان بوده است.  زیباری تاکید کرد که عامل حمله همان گروه‌های شبه‌نظامی هستند که طی چند ماه گذشته نیز حملات مشابهی انجام داده بودند.

این دومین حمله به فرودگاه بین‌المللی اربیل در دو ماه گذشته است.  شامگاه ۱۵ فوریه ۲۰۲۱ نیز فرودگاه اربیل هدف حملات راکتی قرار گرفت. دست‌کم سه راکت کاتیوشا به این فرودگاه و مناطق اطراف آن اصابت کرد.

در حمله دو ماه پیش دست‌کم یک نفر جان خود را از دست داد. سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی تایید کرد در آن حمله یک پیمانکار کشته شده، ۵ پیمانکار مجروح و یک نظامی آمریکایی نیز آسیب دیده است. گروهی به نام  «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

مقامات اربیل به صورت تلویحی اعلام کردند که حمله موشکی ۱۵ فوریه به فرودگاه بین‌المللی این شهر توسط گروه‌های متعلق به شبه‌نظامیان حشد‌الشعبی نزدیک به ایران انجام شده‌ است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024