سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 7 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 14.04.2021, 11:21

ادعای یک تحلیل‌گر اصول‌گرا

تاسیسات هسته‌ای نطنز چگونه منفجر شد؟


یک تحلیل‌گر اصول‌گرا در ایران به نام «حسین حاجی» که مخالف دولت روحانی است در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشته است: “میز بزرگ فرمان” در سوله‌ای که برای فعالیت سانتریفوژها ساخته شده بود، برای تعمیر به اروپا فرستاده می‌شود. این میز چند ماه پس از بازگشت از طریق ارسال سیگنال توسط ماهواره منفجر می‌شود و میلیاردها دلار خسارت به بار می‌آورد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

«بعد از توافق ننگین هسته‌ای صورت گرفت، مقرر شد به پیشنهاد اروپا و آمریکا و با طراحی تحمیلی  و کمک آنها سوله‌ای به منظور فعالیت‌های سانتریفوژها ساخته شود! این سوله با فرمول و تکنینک‌ها و با نظارت سه کشور اروپا و امریکا و به دست کارشناسان ایران ساخته شد و روحانی و تیم هسته‌ای او با فخر و مباهات گفتند که اروپا و امریکا در ساخت و تجهیز سایت نطنز کمک مالی و فکری می‌کنند! اما عجب کمکی شد این کتک!

در این سوله “میز بزرگ فرمان” که عمده تکنولوژی‌های نرم افزاری در آن قرار گرفته است، از چند ماه قبل دچار نقص فنی می‌شود سه کشور اروپایی سازنده این میز فرمان، حاضر نمی‌شوند اشکال آن را در نطنز رفع نمایند و اصرار می‌کنند به اروپا منتقل شود.

به دستور رئیس جمهور این میز برای تعمیر به اروپا منتقل می‌شود و بعد از تعمیر به ایران باز می‌گردد و چند ماه بدون عیب و نقص نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند و دیروز از طریق ارسال سیگنال توسط ماهواره، این میز منفجر و صدها سانتریفوژ و دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن را منهدم و میلیاردها دلار خسارت به بار می‌آورد.

اما داستان انفجار میز از این قرار است، میزی که به یکی از کشورهای اروپایی برای تعمیر می‌رود؛ در آن کشور که از بیان نامش صرف نظر می‌شود با همدستی آمریکا و سازمان موساد اسراییل مواد منفجره‌ای به وزن یک صد وچهل کیلوگرم و با ترکیب و فرمول فوق العاده پیشرفته به شکل بسیار ماهرانه‌ای جاسازی می‌شود و بعد از انتقال به ایران و استقرار آن در نطنز به مدت بیش از شش ماه بدون اشکال کار می‌کند.

این در حالی است که به علت بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی و اعتماد کامل دولت روحانی به اروپای شیطان، دستگاهای امنیتی و اطلاعاتی وزارت اطلاعات دولت روحانی به هر دلیلی قادر به رصد مواد منفجره در میز نمی‌شوند، و به دستور آمریکا و موساد و در زمان مقتضی و به هنگام ادامه مذاکرات بی‌ثمر ایران و اروپا با ارسال سیگنال از طریق ماهواره، تاسیسات نطنز منفجر می شود.

این در حالی که روحانی اجازه  ورود به  دستگاه‌های ضد اطلاعاتی سپاه را در کنترل و تفتیش این میز را نمی‌دهد، اگر تعمدی در خیانت روحانی نیست پس چیست؟ پاسخ آن با محاکمه روحانی بر ملا می‌شود. در پست بعدی بیشتر خواهم نوشت.»


منابع اسرائیل چه می‌گویند؟

تلویزیون اسرائیل روز دوشنبهٔ ۲۳ فروردین گزارش داد انفجار در تأسیسات هسته‌ای نطنز  که به اسرائیل نسبت داده شده، بر اثر بمبی روی داد که از پیش در محل کار گذاشته بوده است.

اخبار کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل در ادامه خبر خود گفت، این بمب در ساعت ۴ بامداد روز یکشنبه منفجر شد، هنگامیکه حدود ۱۰۰۰ کارگر در تأسیسات نطنز حاضر بوده‌اند.

در این گزارش که به منبعی استناد نکرده، گفته شد مواد منفجره در نزدیکی خط اصلی شبکه برق در نطنز کار گذاشته شده و پس از انفجار، کل تأسیسات از فعالیت بازمانده است.

«آلون بن-دیوید»، کارشناس نظامی شبکهٔ تلویزیونی فوق، گفته، «تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که این بدترین حمله‌ای است که تا کنون به برنامهٔ‌ هسته‌ای ایران… در مهمترین تأسیسات هسته‌ای آن… وارد شده است،».

به گفتهٔ بن-دیوید، برآورد اسرائیل آن است که ایران به این حملهٔ آخری پاسخ خواهد داد اما پاسخ آن لزوما بلافاصله نخواهد بود. او گفت چنین انتقامی ممکن است به شکل حمله سایبری به زیرساخت‌های غیرنظامی، حمله به کشتی‌های متعلق به اسرائیل، و پرتاب موشک از سوریه و یمن، و موشک کروز و پهباد به هدف‌های استراتژیک اسرائیل باشد.

او گفت «اتفاق دیروز نشان می‌دهد رویارویی میان اسرائیل و ایران به سطح بالاتری رسیده است.»

تاسیسات نطنز پیش از این نیز هدف حمله قرار گرفته بود؛ از جمله تابستان گذشته که انفجار تأسیسات مزبور را به لرزه درآورد، و آن بار نیز گفته حمله از جانب اسرائیل و به قصد ایجاد اختلال در برنامهٔ پژوهشی و غنی سازی اورانیوم در این محل انجام شده است. در سال ۲۰۱۰، ایالات متحده و اسرائیل متهم شدند که با «ویروس استاکس نت»، که باعث شد سانتریفیوژهای این تأسیسات خود را پاره کنند، و ظاهرا یک پنجم دستگاههای سنتریفیوژ کشور نابود شد، برنامه هسته ای ایران را مختل کردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024