سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 7 May 2024
ايران امروز
https://www.iran-emrooz.net/foto1/biden_joe20206.jpg
iran-emrooz.net | Sat, 20.03.2021, 16:04


جو بایدن برای نخستین بار به عنوان رئيس جمهوری آمریکا در یک پیام برای نوروز،  فرا رسیدن این عید را شادباش گفت و تاکید کرد که آینده‌ای بهتر در راه است.

متن کامل پیام نوروزی پرزیدنت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، که روز شنبه ۳۰ اسفند در تارنمای کاخ سفید منتشر شد،‌ به شرح زیر است:

بهار نماد جاودان زندگی نو و زایش دوباره است و دل‌های مردم - از ایالات متحده تا ایران، آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه، و اروپا - آکنده از نور و امید می‌شود. این، همان پیام و شادی نوروز است که ما با انداختن یک سفره هفت سین در کاخ سفید، آن را گرامی می‌داریم.

این پیام، امسال شاید بیش از هر زمان دیگر، به شدت مورد نیاز است. پس از آن همه رنج و خسران، [این پیام] برای ما یادآور آن است که روزهای بهتری در پیش است و همه ما باید برای دستیابی به آینده‌ای مشترک و برخوردار از صلح، رفاه، و درک بیشتر با هم کار کنیم.

در حالی که ما همچنان به پیشرفت‌هایمان در برابر کووید-۱۹ ادامه می‌دهیم، من امیدوارم که به زودی جشن‌های مجازی ما به همان احساس شادی و در جمع بودن در زمان‌هایی که با خانواده و دوستان‌مان گرد هم می‌آییم، بازگردد.


تبریک نوروزی وزیر خارجه آمریکا برای مردم ایران تا خاورمیانه و آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوروز را به مردم ایران و هم کسانی که از آسیا و خاورمیانه تا آمریکا این عید را جشن می‌گیرند، تبریک گفت.

پیام نوروزی آقای بلینکن همزمان با تحویل سال نوی خورشیدی روی حساب توئیتر وزارت خارجه آمریکا منتشر شد.

وزیر خارجه آمریکا در بخشی از این پیام گفت: با آرزوی یک نوروز پیروز برای همه کسانی که سراسر جهان این مناسبت را جشن می گیرند؛ باشد که حال و هوای تولد دوباره و تجدید حیات نوروز همه ما را به سوی روزهای بهتر هدایت کند!

ساعتی بعد از تحویل سال نو، همچنین رابرت مالی نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران در یک پیام تبریک نوروزی، ابراز امیدواری کرد که ایران و آمریکا در سال جدید خورشیدی به سوی یک تعامل سازنده و تقویت روابط پیش بروند.

جالیانا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر جمعه ۲۹ اسفند نیز پیشتر گفته بود: نوروز مبارک! من هم به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌پیوندم که امروز نوروز را جشن می‌‌گیرند.

پیشتر، فرماندهی مرکز ایالات متحده آمریکا موسوم به سنتکام، نیز نوروز را به همه کسانی که این عید را جشن می‌گیرند، تبریک گفته بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024