سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 7 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 05.03.2021, 11:33

نتانیاهو: اجازه نخواهیم داد یک مشت آیت‌الله ما را از روی نقشه تاریخ حذف کنند


«بنی گانتز» وزیر دفاع اسرائیل شامگاه پنجشنبه از تصمیم تروئیکای اروپایی برای صرف‌نظر کردن از ارائه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد کرد.

گانتز در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت اگر جامعه جهانی مانع دستیابی ایران به توانمندی ساخت سلاح اتمی نشود، اسرائیل به‌صورت مستقل برای متوقف کردن ایران عمل می‌کند.

وی گفت: «اگر جهان قبل [از ما] آنها را متوقف کرد، بسیار خوب است. اما اگر این اتفاق نیفتاد، ما باید مستقل عمل کرده و لازم است خودمان از خودمان محافظت کنیم».

به نوشته وبگاه فاکس‌نیوز، وزیر دفاع اسرائیل با اشاره به اینکه گروه حزب‌الله لبنان دارای مقادیر قابل توجهی موشک و راکت است که با آنها می‌تواند تمام مواضع اسرائیل را هدف قرار دهد، تهدید کرد که تل‌آویو با تداوم حمله به سوریه مانع رسیدن تسلیحات به لبنان خواهد شد.

گانتز در خصوص تمایل دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، خواستار پرداخته شدن به موضوع گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در هرگونه توافق آتی با تهران شد و گفت: «سیاست آمریکا باید سیاست آمریکا باشد و سیاست اسرائیل نیز سیاست اسرائیل باقی می‌ماند».

نتانیاهو: اجازه نخواهیم داد یک مشت آیت‌الله ما را از روی نقشه تاریخ حذف کنند

نخست وزیر اسرائیل می‌گوید هرگز اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی ایران کشورش را نابود کند.

به نوشته جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه ۱۴ اسفند به شبکه فاکس نیوز گفت: «به عنوان نخست وزیر اسرائیل و تنها کشور یهودی اجازه نخواهیم داد یک مشت آیت الله ... ما را از روی نقشه تاریخ حذف کنند.»

نخست وزیر اسرائيل از مخالفان سرسخت توافق هسته ای برجام با ایران است و بارها مخالفت خود با بازگشت آمریکا به آن را اعلام کرده است. اسرائیل می گوید برنامه هسته ای ایران تهدیدی علیه موجودیت آن کشور است.

نتانیاهو در عین حال تاکید کرد که با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، که تمایل خود را برای بازگشت به برجام اعلام کرده است، دوستی دیرین دارد و به مدت حدود ۴۰ سال است که با آقای بایدن دوست است. نتانیاهو گفت: «فکر می‌کنم جو بایدن دوست اسرائيل است. می‌دانم که هست.»

جو بایدن گفته است اگر ایران به تعهدات هسته‌ای خود به طور کامل عمل کند، واشنگتن نیز به برجام باز می‌گردد.

نخست‌وزیر اسرائیل هم‌چنین در مصاحبه با شبکه رادیویی کان، با بیان اینکه ایران بزرگترین دشمن اسرائیل است، تاکید کرد: «من مصمم به متوقف کردن ایران هستم، ما در حال ضربه زدن به آنها در تمام منطقه (خاورمیانه) هستیم».



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024