دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 29 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 08.12.2020, 19:58


وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد «حسن ایرلو»، سفیر  جمهوری اسلامی در  در نزد شبه‌نظامیان حوثی های یمن، یک تبعه پاکستان و دانشگاه المصطفی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

حسن ایرلو از افسران نیروی قدس سپاه پاسداران است. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده حسن ایرلو به دلیل حمایت از فعالیت‌های سپاه پاسداران در یمن در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

در بیانیه خزانه‌داری گفته شده «ایران همچنان به بی‌ثبات کردن یمن ادامه می‌دهد.» وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه گفته «دانشگاه بین‌المللی المصطفی» را به دلیل تسهیل فعالیت‌های سپاه پاسداران تحت تحریم قرار داده است.

“جامعةالمصطفی العالمیه” یک مرکز آموزشی نزدیک به حکومت است که بخشی از هزینه های آن از ردیف بودجه سالانه دولت ایران تامین می شود. این مرکز طلاب غیر ایرانی هم آموزش می دهد و مدیران آن از نفوذ حکومتی بالایی برخوردارند.

علاوه بر این، یک تبعه پاکستان به نام «یوسف علی معراج» نیز به دلیل حمایت از فعالیت‌های سپاه پاسداران تحریم شده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پس از  حسن ایرلو در فهرست تحریم‌ها در توییتی نوشت: «ایالات متحده حسن ایرلو ، یک افسر نیروی قدس سپاه و یک مرکز آموزشی را که از استخدام افراد در سپاه پشتیبانی می‌کند، تحریم کرد. حمایت ایران از حوثی‌ها به درگیری در یمن دامن می‌زند و بی‌ثباتی این کشور را تشدید می‌کند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024