سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 30 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 03.11.2020, 10:11


یورونیوز: وزیر کشور اتریش بامداد سه‌شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان) اعلام کرد مهاجم عامل حملات مرگبار شب گذشته در وین یکی از هواداران دولت اسلامی (داعش) بوده است.

کارل نهامر، وزیر کشور اتریش، در کنفرانسی خبری با اعلام این مطلب گفت: «ما عصر روز گذشته شاهد حمله‌ای از جانب دستکم یک تروریست‌ اسلام‌گرا بودیم.»

در حمله شب گذشته یک کنیسه و چند رستوران هدف قرار گرفتند. وزارت کشور اتریش اعلام کرده است چهار شهروند در جریان این حملات جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که به گفته مقامات بیمارستانی ۱۴ مجروح نیز در بیمارستان‌های پایتخت پذیرش شده‌اند.

سباستین کورتز، صدراعظم اتریش، با «منزجرکننده» خواندن حادثه روز گذشته گفت پلیس علیه عاملان این حمله تروریستی دست به اقدام خواهد زد.

در همین حال خبر می‌رسد که ماموران پلیس در سحرگاه روز سه‌شنبه چندین خانه را تفتیش و شماری از افراد را بازداشت کرده‌اند. بنابه به اعلام مقامات وزارت کشور خانه فرد مهاجم نیز تفتیش شده است. پلیس هم‌اکنون دستکم چهار مظنون را در بازداشت دارد.

با توجه به هماهنگ بودن و سازماندهی این حملات، به نظر می‌رسد دیگر مهاجمان هم خط فکری و سیاسی یکسانی با همقطار مقتول خود داشته اند.

همزمان روزنامه بیلد آلمان عکسی از حساب شخصی اینستاگرام فرد مهاجم منتشر کرده است که نشان می‌دهد وی ساعاتی قبل از حمله با ردیفی از فشنگ شعار دولت اسلامی (داعش) را نوشته است.

مایکل لودویگ شهردار وین گفت مهاجم برای حمله خودش را آماده کرده بوده است و علاوه بر دو سلاح گرم، یک قمه نیز به همراه داشته است.

وی درباره این شایعه که مهاجم کشته شده جلیقه انفجاری بر تن داشته است گفت به نظر می‌رسد جلیقه تقلبی بوده است و کارشناسان در حال بررسی مواد به کار رفته در آن هستند.


روایت یک شاهد عینی از حمله تروریستی در وین

خبرگزاری آناتولی: رجب گلتکین، یکی از مجروحین حمله تروریستی در وین در گفت‌وگو با خبرنگار «آناتولی» اظهار داشت: با یکی از دوستانم به نام میکائیل اوزر در یکی از مناطق توریستی وین در حال قدم زدن بودیم که صدای تیراندازی شنیدیم و به سمت صدا رفتیم و دیدیم که یک تروریست به سمت یک فرد عادی غیرنظامی شلیک می‌کند.

وی افزود: به خانمی که در این حمله زخمی شده‌بود کمک کردیم و او را به یک رستوران بردیم. در این هنگام تروریست سلاح خود را به سمت من نشانه گرفت، من خودم را به زمین پرت کردم، اما فکر کنم سلاحی که در دست داشت لوله بلند (کارابینر) بود، من از ناحیه پا زخمی شدم، جراحتم خیلی شدید نبود با دوستم سوار ماشین شدیم و به پاسگاه پلیس رفتیم.

گلتکین گفت: هنگامی که به پاسگاه پلیس رفتیم شاهد زخمی شدن یک مامور پلیس در حمله دیگری بودیم و دوستم میکائیل، پلیس زخمی را سوار ماشین کرد.

او افزود: در مسیر یک پیرزن تنها در نزدیکی محل حادثه را نیز به خانه‌اش رساندیم. جراحت پای من هم شدید نبود. نخواستم به بیمارستان بروم، تیم‌های اورژانس به من پیشنهاد دادند که مرا به بیمارستان ببرند اما به علت شدت درگیری و احتمال افزایش تعداد مجروحان نخواستم تیم‌های اورژانس را خیلی مشغول کنم. اکنون کمی اوضاع آرام‌تر شده و برای درمان به بیمارستان خواهم رفت.

شب دوشنبه در یکی از میادین مرکز وین، پایتخت اتریش در حمله‌ای تروریستی، شماری کشته و چندین نفر زخمی شدند. یکی از مهاجمان نیز در میان کشته شدگان است.

به گزارش رسانه‌های محلی اتریش در حوالی ساعت ۱۰ شامگاه دوشنبه صدای شلیک حدود ۱۰۰ تیر در نزدیکی هتل هیلتون وین در منطقه یک این شهر شنیده شده است.

محل سومی که حمله به آنجا کشیده شد، یک رستوران ژاپنی در مرکز شهر و در نزدیکی هتل هیلتون است. وزارت کشور اتریش ابتدا از گروگانگیری در این رستوران خبر داد، اما پس از آن این خبر را تکذیب کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024