جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 20.08.2020, 22:11


کیوان صمیمی روزنامه‌نگار  و سردبیر نشریه “ایران فردا” شامگاه پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ در  یادداشتی در تلگرام از احضار خود برای اجرای زندان خود خبر داد. حکم احضار آقای صمیمی را «دادیار شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای شهید مقدس» صادر کرده است.

او تا ۵ روز دیگر باید خود را به دایره اجرای احکام معرفی کند. خودش نوشته روز دوشنبه آینده به زندان خواهد رفت.

صمیمی سه هفته پیش به طور غیابی به دلیل حضور در یک تجمع مسالمت‌آمیز  به مناسبت روز جهانی کارگر به سه سال زندان محکوم شد.

آقای صمیمی در یادداشت خود نوشته است:

«دوشنبه باید بروم زندان

اکنون توسط سامانه‌ قوه قضائیه  احضاریه‌ی بالا را از اجرای احکام دریافت کردم.

نیروهای امنیتی که می‌خواهند سکان پرونده‌ی قضایی‌ام کماکان دردست آن‌ها باشد، گمان می‌کنند با زندانی‌کردن یک ملی‌مذهبی قدیمی که به‌طور علنی از جنبش اجتماعی مطالبه‌محور دفاع می‌کند  می‌توانند با ایجاد مثلاً رعب، ضربه‌ای به اعتراضات مسالمت‌آمیز تهیدستان وارد کنند.

تشکل‌های پیشتاز کارگری  راه درست خود را پیدا کرده‌اند و به‌رغم پرداخت هزینه، جنبش خشونت‌پرهیز که تنها راه استیفای حقوق صنفی و اجتماعی‌ست را تقویت خواهندکرد.

با همت عقلانی زحمتکشان و محذوفان، ماه‌به‌ماه مشی جنبشی در کشور نهادینه‌تر شده و حرکات تندروهای حكومت که برمبنای النصربالرعب تنظیم می‌شود  نتوانسته‌است جلوی بسط گفتمان مطالبه‌محور را بگیرد.

اینجانب نیز به‌عنوان یکی از پیروان جنبش اجتماعی، از درون حبس  چه‌بسا بیش از اکنون خواهم‌توانست در تقویت حق‌طلبی‌ کارگران و عدالت‌خواهی موثر باشم.»

حکم سه سال زندان آقای صمیمی در غیاب ایشان در روز هفتم مرداد ۱۳۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر و از سوی قاضی “سیداحمد زرگر” تایید شد. جرم این روزنامه‌نگار شرکت در تجمع مسالمت‌آمیز تعدادی از کارگران و فعالان مدنی در مقابل مجلس شورای اسلامی در روز اول ماه مه سال جاری و به مناسبت روزکارگر بود. در آن تجمع کیوان صمیمی به همراه چند نفر دیگر بازداشت و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شد.


بیشتر بخوانید: خلاصه‌ای از زندگی‌نامه کیوان صمیمی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024