يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 21.07.2020, 12:15

۲۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، سیما لاری امروز ۳۱ تیر درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۱ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۷۷ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۴۲ هزار و ۳۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۵۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که سامانه ۴۰۳۰ آماده پاسخگویی به پرسش‌های هموطنان در مورد کروناست و کارشناسان خبره در این سامانه مشاوره های عمومی و تخصصی لازم را در صورت تماس تلفنی مردم ارائه می کنند، افزود: حتی اگر ابهامی درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره کرونا داشته باشید می توانید از طریق تماس با کارشناسان این سامانه اطلاعات صحیح را دریافت کنید.

وی افزود: همچنین در صورتی که علائمی از کرونا را در خود احساس کردید می توانید طی تماس با سامانه ۴۰۳۰ از نزدیکترین مرکز ۱۶ ساعته به محل زندگی خود مطلع شوید، همکاران حاضر در این مراکز امکانات لازم برای تست و مشاوره های تخصصی را دارند و لازم نیست در گام اول به بیمارستان مراجعه کنید و خود را در معرض خطر بیماری قرار دهید.

لاری افزود: همچنان از شما مردم می خواهیم اصول سه گانه بهداشت پیشگیری از کرونا شامل ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متری و شستن مداوم دست‌ها را رعایت کنید تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه متوقف شود.


آمار جانباختگان کرونا در پایتخت ۳ برابر شد

روز سه‌شنبه هم‌چنین  یک عضو شورای شهر تهران از افزایش ۳ برابری آمار متوفیان کرونا در پایتخت خبر داد و گفت: جهت پیشگیری از شیوع کرونا باید مترو تعطیل و طرح ترافیک هم لغو شود.

به‌گزارش  فارس، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت ابتلا به کرونا در پایتخت گفت: متأسفانه آمار متوفیان کرونا در تهران اکنون نسبت به اردیبهشت سه برابر افزایش یافته و این قضیه بسیار نگران‌کننده است.

وی تأکید کرد: مترو پایتخت جهت پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا باید تعطیل و طرح ترافیک هم همزمان لغو شود.

این عضو شورای شهر تهران افزود: شهروندان باید از حضور در تجمع و جشن‌ها و مراسم‌های خانوادگی پرهیز کنند چرا که پیشگیری در حال حاضر نقش مهمی در کنترل کرونا دارد.

خلیل‌آبادی عنوان کرد: به گفته متخصصان حوزه بهداشت و درمان، هر یک نفر مبتلا به کرونا حتی می‌تواند تا ۶۰ نفر را آلوده کند بنابراین با تعطیلی مترو و اتوبوس اقدام بزرگی در کنترل کرونا می‌توان انجام داد البته در حال حاضر ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی مداوم انجام می‌گیرد ولی ممکن است برخی از شهروندان رعایت اصول بهداشتی را مدنظر قرار ندهند و این مسأله سلامت سایر مردم را به خطر می‌اندازد.

خلیل‌آبادی اعلام کرد: تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران مبتلا به کرونا شده‌اند که انجام دورکاری که از روزهای گذشته اعلام شده قطعاً در کاهش آمار مبتلایان مؤثر است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024