پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 2 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 10.06.2020, 19:37


بخش انگلیسی صدای آمریکا ـ نظرسنجی‌های سیاسی در ایالات متحده به شکل روزافزونی نشان می‌دهند که آمریکایی‌ها از عملکرد پرزیدنت دونالد ترامپ در کاخ سفید راضی نیستند و او در تلاش برای ماندن در قدرت برای یک دوره چهار ساله دیگر از جو بایدن، معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا، عقب افتاده است.

«سی ان ان» در تازه‌ترین نظرسنجی که هفته پیش انجام داد و دوشنبه منتشر کرد نشان داد که نارضایی از نحوه ریاست جمهوری ترامپ ۵۷ درصد و رضایت از آن ۳۸ درصد است. بر مبنای این نظرسنجی، پنج ماه مانده به انتخابات سوم نوامبر، احتمال شکست پرزیدنت ترامپ از جو بایدن ۵۵ درصد و احتمال پیروزی رئیس‌جمهوری بر رقیبش ۴۱ درصد است.

پرزیدنت ترامپ در یک توییت نظرسنجی «سی‌ان‌ان» را «به همان میزان گزارشگری‌شان جعلی» توصیف کرد. وی گفت همین ارقام و بدتر از این را برای او در برابر هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶، گزارش می‌دادند.

رئیس جمهوری آمریکا اغلب محبوبیت بالای خود در میان جمهوریخواهان را به رخ می‌کشد، اما دموکرات‌ها به همان نسبت با ریاست جمهوری او مخالف هستند. در نظرسنجی «سی‌ان‌ان»، ۵۲ درصد از مستقل‌ها بایدن و ۴۱ درصد ترامپ را برای ریاست جمهوری ترجیح می‌دهند.

«سی ان ان» می‌گوید محبوبیت پرزیدنت ترامپ طی چند ماه گذشته هفت درصد کاهش یافته و به بدترین میزان خود از ژانویه ۲۰۱۹ رسیده است. به گزارش «سی ان ان»، محبوبیت پایین پرزیدنت ترامپ شبیه شرایطی است که جیمی کارتر در ۱۹۸۰ و جرج اچ دبلیو بوش در ۱۹۹۲ در آن قرار داشتند و هیچ‌یک موفق نشدند برای دور دوم ریاست جمهوری در قدرت بمانند.

«سی ان ان» معتقد است تاثیر اعتراضات به مرگ جرج فلوید بر افکار عمومی آمریکا چشمگیر بوده است و رای‌دهندگان اکنون مسائل نژادی را به همان اندازه موضوات اقتصادی و خدمات درمانی مهم می‌دانند.

افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند به نسبت ۶۳ به ۳۱ درصد گفته‌اند بایدن بهتر از پرزیدنت ترامپ می‌تواند مسائل نژادی را مدیریت کند. رای دهندگان سیاهپوست به نسبت ۹۱ به ۴ درصد از بایدن حمایت می‌کنند.

بر مبنای نظرسنجی «سی ان ان»، بایدن در مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا به نسبت ۵۵ به ۴۱ درصد در جایگاه بهتری از دونالد ترامپ قرار دارد. اما رای‌دهندگان در مدیریت اقتصادی پرزیدنت ترامپ را به نسبت ۵۱ به ۴۶ درصد به بایدن ترجیح می‌دهند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024