پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 2 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 08.06.2020, 11:44

نیوزیلند عاری از کرونا اعلام شد


جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزلند اعلام کرد که همه مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در این کشور بهبود یافته و هیچ مورد جدیدی نیز ثبت نشده است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با اشلی بلومفیلد٬ مدیر بخش بهداشت این کشور به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با ویروس کرونا٬ تعداد موارد و تدابیر اتخاذ شده پرداخت.

آردرن با تمجید از مبارزه این کشور با کرونا اعلام کرد: با شنیدن بهبودی کامل بیماران از فرط شادی رقصیدم. نمی‌توانیم انکار کنیم، این یک موفقیت بزرگ است. از همه نیوزیلندی‌ها تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه زمان آن است که اقدامات مرتبط با کرونا به دلیل عدم وجود موارد فعال در کشور، به “سطح ۱” برسد، گفت: اگر می‌خواهید در محل کار خود تحت اقدامات سطح ۱ کار کنید، اکنون می توانید این کار را انجام دهید.

نخست وزیر نیوزلند با بیان اینکه مرزهای کشور کماکان بسته خواهند بود٬ افزود: از این هفته افرادی که وارد کشور می‌شوند، طی ۱۴ روز قرنطینه دو بار تحت آزمایش کرونا قرار می‌گیرند.

آردرن با یادآوری اینکه نمی‌خواهند اقدامات مرتبط با ویروس را مجدداً تشدید کنند، اظهار داشت: امکان دارد که در آینده با توجه به وضعیت جهانی و ماهیت ویروس چند مورد را مشاهده کرد اما باید فورا آن را متوقف کنیم. بالا بردن سطح هشدار٬ آخرین چیزی است که می خواهیم.

نخست وزیر نیوزلند همچنین با تأکید بر اینکه تأثیر محدودیت‌ها در ماههای گذشته بر اقتصاد کمتر از حد انتظار بوده و بهبودی اقتصاد در مدت زمان کوتاهتری صورت خواهد گرفت، گفت: ما نه تنها از سلامت نیوزلندی‌ها محافظت می کنیم بلکه برای پیشبرد بهبود اقتصادی نیز تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری نیوزیلند (زی ان ای)، این کشور یکی از کشورهای است که تاکنون به خوبی توانسته ویروس کرونا را کنترل و مهار کند و در نهایت پیروزی خود را بر این ویروس خطرناک اعلام کند. طبق اعلام وزارت بهداشت نیوزیلند هیچ گونه مورد ابتلای در میان شهروندان  این کشور در شرایط کنونی وجود ندارد.

اشلی بلومفیلد وزیر بهداشت نیوزیلند امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تنها یک زن از اوکلند در حال حاضر به خاطر ویروس کرونا بستری است که او هم تحت درمان قرار دارد. این خبر بسیار خوبی برای ما است و قطعا خوشحالی مردم را هم به دنبال خواهد داشت. این برای نخستین بار از ماه فوریه است که هیچ ابتلای به کرونا در کشور نداریم و این بسیار مهم است.

نیوزیلند علاوه بر جلوگیری از انتقال ویروس، یک رویکرد حذف مشخصی را دنبال کرد. این کشور، یکی از سخت ترین موارد قرنطینه را در جهان به اجرا گذاشت و ضمن درخواست از همه مردم برای ماندن در خانه، انجام خدمات صرفا ضروری را مجاز برشمرد.

فرضیه پشت رویکرد حذف کووید – ۱۹ در نیوزیلند این است که دوره نهفتگی این بیماری طولانی تر از آنفلوانزاست. این دوره برای بیماری کووید – ۱۹ به طور متوسط پنج تا شش روز و تا دو هفته است در حالی که برای آنفلوانزا فقط دو تا سه روز است. این بدان معناست که مقام های بهداشتی زمان کافی برای شناسایی و ایزوله کردن افرادی را که با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند، دارند، قبل از اینکه این افراد خود مبتلا به ویروس شوند.

در ۱۷ روز گذشته هیچ مورد جدیدی از ویروس کرونا در نیوزلند مشاهده نشده و با ترخیص یک زن بیمار ۵۰ ساله‌ای که در بیمارستان سنت مارگارت آوکلند تحت درمان بود، دیگر هیچ موردی از کرونا در این کشور ثبت نشده است. در مجموع ۱۵۰۴ نفر در نیوزلند به ویروس کرونا مبتلا بودند که ۱۴۸۲نفر از آنها بهبود یافته و ۲۲ نفر فوت کردند.


منابع: آناتولی، ایرنا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024