پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 2 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 25.04.2020, 20:31


بابک داد، روزنامه‌نگار نویسنده و کنشگر سیاسی، شامگاه جمعه پنجم اردیبهشت (۲۴ آوریل) در فرانسه درگذشت. خانواده این روزنامه‌نگار خبر درگذشت او را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده‌اند. بابک داد هنگام درگذشت ۵۱ سال داشت.

درباره علت درگذشت این روزنامه‌نگار فرزند او در اینستاگرام نوشت: «سپاس از تمامی دوستان که در این شرایط ما رو تنها نگذاشتند و همراه ما در این غم بزرگ شریک هستند. نمی‌دانم چه بنویسم و چه بگویم زبانم خاموش اما دلم فریادها دارد. خیلی از دوستان در مورد مرگ پدرم (بابک داد)، سئوالاتی رو داشتند باید اعلام کنم. همانطوری که مطلع هستید پدر ناراحتی قلبی و دیابت داشتند و سالیان سال با این مریضی دست و پنجه نرم می‌کردند و در تمامی این دوران دست از مبارزه بر نداشتند و در نهایت ما را با غم بزرگی تنها گذاشتند. طنین صدای دلنشین‌ش همچنان در گوش و مهربانیش در قلب ما و زیبایی چهره اش همیشه در یاد ماست.»

بابک داد از همکاران روزنامه‌ “سلام” و دبیر سیاسی این روزنامه بود. سلام در سال ۱۳۶۹ و در دوره ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی فعالیت خود را آغاز کرد و در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۷۶ از محمد خاتمی حمایت می‌کرد. بابک داد در این دوره خبرنگار همراه محمد خاتمی در فعالیت‌های انتخاباتی او بود.

در ویکی‌پدیای فارسی در باره این روزنامه‌نگار آمده است: «بابک داد از سال ۱۳۷۰ به عنوان خبرنگار به روزنامه سلام پیوست و دبیر سرویس خبر و سیاسی روزنامه سلام و همچنین خبرنگار پارلمانی آن شد. در سال ۱۳۷۶ و همزمان با فعالیتهای انتخاباتی دوم خرداد وی در ستاد انتخاباتی سیدمحمد خاتمی به عنوان خبرنگار همراه و عضو کمیتهٔ رسانه‌ها فعالیت می‌کرد. بعد از پیروزی سیدمحمد خاتمی، او خاطرات انتخاباتی خود را در زمستان سال ۱۳۷۶ در قالب ستون صد روز با خاتمی در روزنامه جامعه به صورت روزانه در ۹۰ قسمت منتشر کرد و بعد آن، یادداشت‌هایش را به صورت کتاب روانه بازار کتاب نمود که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت و بارها تجدید چاپ شد. این کتاب به زبان عربی نیز ترجمه شده‌است. بابک داد از سال ۱۳۷۷ در برخی سفرهای داخلی و خارجی سید محمد خاتمی، به عنوان خبرنگار مهمان حضور داشت و مشاهدات و سفرنامه‌های خود را در روزنامه‌های مختلف مانند عصر آزادگان، ایران و همشهری می‌نوشت و برخی را نیز در قالب کتاب منتشر می‌کرد.»

بابک داد در انتخابات ریاست سال ۱۳۸۴ به عنوان مشاور سیاسی در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی فعال بود. این همراهی در انتخابات ۱۳۸۸ نیز ادامه یافت. پس از انتخابات ۱۳۸۸ به فرانسه مهاجرت کرد. در مهاجرت به فعالیت رسانه‌ای خود ادامه داد و از منتقدان نظام جمهوری اسلامی بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024