پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 2 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 24.04.2020, 18:24

کرونا جان ۹۳ نفر دیگر را در ایران گرفت


فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران با بیان اینکه بازگشایی پارک‌ها یک پیام نادرست به مردم مخابره کرد، گفت: گزارشات میدانی حاکی از آن است که اکثر بوستان‌ها مملو از جمعیت بودند؛ حتی در شرایط عادی، در پارک‌ها امکان رعایت مسائل بهداشتی کمتر از منزل است.

به گزارش تسنیم، دکتر علیرضا زالی در گفتگویی تلویزیونی با بیان اینکه بازگشایی پارک‌ها یک پیام نادرست به مردم مخابره کرد، گفت: در نتیجه این بازگشایی، این تصور به وجود آمد که شرایط کنترل اپیدمی در تهران فرق کرده است.

وی افزود: متأسفانه شاهد حضور پرشمار و کثیر افراد در مجموعه پارک‌ها و بوستان‌ها هستیم و گزارشات میدانی ما حاکی از این است که اکثر بوستان‌ها مملو از جمعیت بودند.

زالی تصریح کرد: حتی در شرایط عادی، در پارک‌ها امکان رعایت مسائل بهداشتی نسبت به منازل کمتر است و اکنون با توجه به مشکلاتی که ما در مجموعه پارک‌ها و بوستان‌ها داریم به خصوص مشکل سرویس‌های بهداشتی مشترک، کمبود آب و سایر مسائل، امکان اینکه بتوانیم شرایط مطلوب‌تر بهداشتی داشته باشیم کم است و این مسئله شانس بروز بیماری را بیشتر می‌کند.

زالی اضافه کرد: متأسفانه شاهد این بودیم که افراد، علاوه بر حضور در پارک‌ها، در این مکانها مشغول صرف غذا نیز بودند که این مسئله، بسیار نگران‌کننده است و می‌تواند در شرایط فعلی که کمافی‌السابق نگران بروز و برگشت‌های با فراز و نشیب این بیماری در تهران هستیم و هنوز هم به نقطه کاملاً مطلوبی در رابطه با این بیماری نائل نشده‌ایم، بارهای جدیدی را برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما به وجود بیاورد.

فرمانده عملیات ستاد مدیریت کرونا در تهران اعلام کرد: امروز حدود ۲۷۴ مورد جدید بستری در مجموع مراکز درمانی سطح شهر تهران داشتیم و حدود ۶۸ نفر هم در بخش‌های ویژه بستری شدند.

وی افزود: مجموع کسانی که از بیمارستان‌های تهران در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند ۳۴۲ نفر است؛ افرادی که از بیمارستان ترخیص می‌شوند به خصوص بیمارانی که کمتر از دو هفته در بیمارستان حضور داشته‌اند، می‌توانند به‌عنوان حاملین فعال ویروس کرونا باشند و باید مراقب باشند که بیماری را به خانواده‌های خود منتقل نکنند.


کرونا جان ۹۳ نفر دیگر را در ایران گرفت

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت۹۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۵۷۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۱۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۵۷۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است. ۳۱۲۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست اما هشدارها به قوت خود باقی است. وضعیت عادی نیست و همچنان رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و فاصله گذاری اکیدا توصیه می شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024