چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 1 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 23.02.2020, 18:36

ترکیه، گرجستان، عراق و کویت پروازهای ایران را لغو کردند


در پی انتشار اخباری مبنی‌بر لغو برخی پروازهای خارجی با مبدأ ایران ازروز یکشنبه، ۴ اسفند، مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: تاکنون ترکیه، گرجستان، عراق و کویت پروازهای ایران به کشورشان را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده‌اند و به گفته مقامات این کشورها، این اقدام در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در برخی از سایت‌های خبری، شایعاتی درباره لغو پروازهای ایرانی و جلوگیری از ورود اتباع ایرانی به برخی کشورها منتشر شد که در این میان پرواز امروز(یکشنبه، ۴ اسفند) تهران – تفلیس نیز در ساعت ۱۶:۳۰ لغو شده است.

علی کاشانی، مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چیزی که تاکنون به صورت قطعی اعلام شده است، این‌که ترکیه، گرجستان، عراق و کویت تا اطلاع ثانوی پروازهای ایران به کشورشان را لغو کرده‌اند اما این اتفاق ادامه‌دار نبوده و پروازها دوباره از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: مسئولان کشورهای مذکور دلیل این اقدام را جلوگیری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشورشان اعلام کرده‌اند و به همین سبب پروازهای خارجی به این مقاصد فعلا انجام نمی‌شود.

علی کاشانی همچنین گفت: تاکنون چهار کشور مذکور پروازهای ایران را به سمت کشور خود لغو کرده‌اند و اطلاعیه رسمی از سوی کشور دیگری اعلام نشده است. اما ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی موظفند که مسافران را از هرگونه تغییرات در پروازشان مطلع کنند و مردم نیز بهتر است قبل از عزیمت به سمت فرودگاه، اطلاعات لازم را در مورد سفرشان کسب کنند.


ترکیه همه مرزهای خود با ایران را بست

وزارت کشور ترکیه روز یکشنبه ۲۳ فوریه (چهارم اسفند) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مرزهای خود با ایران را به دلیل  شیوع ویروس کرونا در این کشور به طور موقت بسته است.

فخرالدین قوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز در این باره اعلام کرده است که دروازه‌های مرزی با ایران به دلیل گسترش ویروس کرونا در این کشور بسته شده است.

وزیر بهداشت ترکیه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در رابطه با شیوع کروناویروس در ایران و اتخاذ تدابیر لازم گفت: دروازه‌های مرزی با ایران به دلیل گسترش ویروس کرونا در این کشور موقتا بسته شد. تمام پروازهای بین المللی از مبدا ایران از ساعت ۲۰.۰۰ دقیقه امشب موقتا و به صورت یکطرفه متوقف می‌شود. به این ترتیب تمامی ورودی‌های ایران به ترکیه موقتا مسدود شده است. اما عبور از ترکیه به ایران همچنان ادامه دارد.

وزیر بهداشت ترکیه همچین گفت: مطابق اساسنامه بین المللی بهداشت و درمان از امروز از ساعت ۱۷ عصر تمامی ورودی‌هایی که از ایران به ترکیه به صورت جاده‌ای و ریلی انجام می شود٬ به صورت موقت متوقف شده است.

وی با بیان اینکه امروز شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ۳۲ کشور جهان به ۴۴ هزار و ۴۰۲ نفر رسیده و از مجموع مبتلایان ۲ هزار و ۴۶۴ نفر فوت کردند تصریح کرد: با تدابیر زودهنگامی که اندیشیده شده تاکنون موفق به دور نگاه داشتن این بیماری از کشور شده‌ایم.

وی افزود: اما مشاهده شدن موارد متعددی از ابتلا و مرگ به این ویروس در کشور همسایه مان ایران، به معنی هشدار برای ترکیه است. در همین راستا اجلاس‌های متعددی در مورد بیماری کرونا در ایران برگزار شد و نهادهای ما و شخص خودم با مقامات ایرانی در این خصوص گفتگو کردیم و اکنون نیز از نزدیک پیگیری می‌کنیم.

کوجا با بیان اینکه تا به امروز تعداد موارد ابتلای قطعی به کرونا در ایران به ۴۳ نفر و شمار جانباختگان به ۸ نفر رسیده است افزود: ما با ایران ۳ گذرگاه مرزی گوربولاک آغری، کاپیکوی وان و اسن دره حکاری را داریم. علاوه بر این در نوار مرزی نخجوان جمهوری آذربایجان نیز گذرگاه مرزی دیل اوجو را نیز داریم. تدابیر ویژه ای در این گذرگاه های مرزی اندیشیده ایم.

کوجا گفت: دولت ترکیه در مبارزه با این ویروس با تمام امکانات در کنار مردم و دولت ایران است. کلیه مسافرانی که از طریق دروازه های مرزی ایران وارد کشور می شوند در چارچوب تدابیری که روز جمعه اعلام کردیم یک به یک مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: اگر مسافر شهروند ایران یا کشور دیگری باشد و علائم بیماری داشته باشد٬ اجازه ورود به کشور ما را ندارد. طی دو روز گذشته از ورود هشت ایرانی، به دلیل وجود نشانه‌های بیماری، به کشورمان جلوگیری شد.

در بیمارستان وان، پنج نفر مبتلا به علائم سرماخوردگی تحت بررسی قرار گرفتند و نتایج آنها برای کروناویروس منفی بود. بنابراین آنها بیماران مبتلا به کروناویروس نیستند. ترکیه در این زمینه تمام تدابیر لازم را اتخاذ کرده و امکانات مورد نیاز مهیا شده است.

منابع: ایسنا،‌ آناتولی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024