يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.01.2020, 19:22


وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد شش شرکت و دو فرد مرتبط با صنایع پتروشیمی و نفت ایران که پول دریافتی آن‌ها هزینه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس می‌شود، به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

استیون منوشن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه سوم بهمن ماه منتشر شد گفت: «بخش‌های پتروشیمی و نفت ایران اصلی‌ترین منابع تامین مالی فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران در جهان و خشونت مداوم آن علیه مردم خودش است.»

افراد و شرکت‌های تحریم‌شده:

- علی بایندریان
- ژیکینگ ونگ
- شرکت بنتاکو دی‌ام‌سی‌سی
- شرکت جیاشیانگ
- شرکت پیکویو
- شرکت سِیگ انرژی
- شرکت پتروشیمی شاندونگ کیاوانگوا
- شرکت پتروشیمی تریلینس

شرکت پتروشیمی «تریلیانس» در هنگ‌کنگ مستقر است و شعبه‌هایی نیز در ایران، امارات متحده عربی، چین، و آلمان یکی از این شرکت‌های تحریم شده است.

شرکت «سیج انرژی» در هنگ‌کنگ، شرکت صنعتی «پیک ویو» در شانگهای، شرکت «بینیث کو» در دبی، شرکت «جیا شیانگ» هنگ کنگ، و شرکت «شاندونگ کیوانگ‌وا» در چین فعالیت می‌کنند.

از دو شخص تحریم‌شده علی بایندریان، تبعه ایران، و وانگ ژیکینگ، تبعه چین هستند.

دولت آمریکا روز ۸ مه ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) رسماً از برجام خارج شد و از آن روز به بعد در چارچوب سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بخش‌های مختلف اقتصاد ایران، به‌ویژه منابع درآمدزای جمهوری اسلامی را تحریم کرده است. مهمترین بخش سیاست «فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ،‌ متوجه صادرات نفت ایران است. گفته می‌شود در حال حاضر ایران تنها قادر است روزانه حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024