دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 6 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 24.09.2019, 10:23


امیر فرهنگ فرهی روزنامه نگار پرسابقه ایرانی درگذشت. استاد فرهی غروب روز دوشنبه (۱ مهر / ۲۳ سپتامبر) در بیمارستان تارزانا واقع در شهر تارزانا در کانتی لس آنجلس درگذشت.

فرهنگ فرهی نزدیک به ۷۰ سال، در مطبوعات، رادیو و تلویزیون مشغول به کار مستمر بود. او کار خود را با سردبیری در مجله هفتگی‌ «روزنه» با همکاری احمد شاملو آغاز کرد.

او برنامه ساز برنامه های مختلف در رادیو و تلویزیون ملی ایران قبل از انقلاب بود. از آن جمله می توان «نقشی‌ در آئینه هفته»، «سیری در مسائل روز»، «شگفتی‌های جهان درون»، «در پیشگاه مردم»، «در پیشگاه تاریخ» و «جنگ شب» را نام برد.

آقای فرهنگ فرهی در آستانه انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد و قلم را در غربت نیز هرگز به زمین نگذاشت. نخستین نشریه‌ای که او همکاری خود را با آن آغاز کرد «ایران تریبون» به سردبیری پرویز قاضی سعید بود.

و بعدها در دیگر رسانه‌ها مانند «پیام ایران»، «رایگان»، «جنگ»، «نیمروز»، «مجله جوانان» و ... قلم زد. نشریه ادبی هنری «جنگ» نیز که در نیمه سال‌های ۱۹۹۰ منتشر می شد به همت خود فرهنگ فرهی بنیاد گذاشته شد.

ایشان هم‌چنین در رادیو و تلویزیون‌های: «تهران»، «ایرانیان»، «جام جم»، «جنبش ایران»، «پارس»، ملی ایران NITV و ... فعالیت داشت.

پسر استاد فرهی (نیوشا)، در ۱۳۶۶/ ۱۹۸۷ در اعتراض به ورود سید علی خامنه‌ای رئیس جمهوری وقت اسلامی ایران به نیویورک، برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اقدام به خودسوزی کرد، و در گذشت.


* ایران امروز،‌ درگدشت استاد فرهی را به بازماندگان و همه دوستان و آشنایان ایشان تسلیت می‌گوید



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024