دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 6 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 01.09.2019, 21:19

اموال حسن میرکاظمی چیست و چه کسانی آن را اداره می‌کنند


امتداد - گروه سیاسی:

با تایید خبر بازداشت حسن میرکاظمی حرف زدن در مورد او از «خط قرمز» خارج شد. پیشتر امتداد در گزارش به ناچار بدون نام بردن از وی خبر بازداشت را به عنوان شنیده ها منتشر کرده بود.

این خط قرمز تنها برای رسانه های اصلاح طلب نبود. حسن میرکاظمی یا حسن رعیت حتی برای تندروهای اصولگرا هم یک خط قرمز به حساب می آمد. علی قلهکی از فعالان رسانه ای و مجازی جریان ارزشی در توئیتر و روزنامه‌ی قدس بعد از خبر دستگیری به این خط قرمز اشاره کرد و نوشت: «یه روزی “حسن رعیت” خطِ قرمزِ خیلی از جاها بود! کافی بود نکته ای در موردی می‌نوشتی تا با هر روشی با شماها برخورد کنند ولی حالا گویا اسیرِ قانون شده خوبه که تمامی محافلی که از وی حمایت می‌کردند زیر ضربه روند! از محافل به ظاهر مذهبی تا مجموعه‌های شبه‌امنیتی» با این حال براساس اسناد موجود می توان به بررسی ردپای او تاجایی که ممکن است در اقتصاد پرداخت.

اخیرا زمینی به وسعت بیش از سه هزار متر که در زعفرانیه در حال ساخت بود، ساخت آن متوقف شد. با این حال به خوبی میدانیم که به زودی حامیان او و پولهای بابک زنجانی و حسن رعیت پخش و حامیانش را به میدان خواهد فرستاد.

سید حسن میرکاظمی با شماره ملی (۰۰۵۴۷۷۵۸۳۳) رییس هیئت مدیره شرکت پارسیان فلز دنیا، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پارسیان فلز البرز، رییس هیات مدیره شرکت لوح مهراندیش و عضو هیات مدیره شرکت کارخانجات دنیای فلز اردستان است .

اسناد منتشر شده همان زمان نشان میدهد که در سال ۸۷ او بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان بدهی بانکی داشته است. این یک سال قبل از وقایع۸ ۸ است که تصاویر کلت به کمر او در پشت موتور در خیابانها منتشر شد و نشان از هدایت کنندگی این جریان توسط او می داد.

رعیت و مداحان

حسن رعیت همانند سایر پولدارهای نزدیک به جریان اصولگرا، ارتباط ویژه ای با مداحان داشت. از طاهری تا محمود کریمی و بنی فاطمه. مابقی این طیف هم همین روابط را داشتند. درست مانند سیدهادی رضوی و حسین هدایتی.

محمدرضا طاهری از مداحان مشهور تهران که برادرانش نیز از مداحان هستند با حسن میرکاظمی شریک است. طاهری شرکت پیشخوان الکترونیک کوثر را هم دارد. آدرس ثبت شده این شرکت در اسناد در همان ساختمانی است که شرکت پارسیان فلزمیرکاظمی قرار دارد. اکثر شرکت های این تیم در محدوده آژانتین هستند و برخی از شرکتهای آنها در ساختمان جردن.

بررسی‌ها نشان میدهد در تاریخ ۱۳۹۵/۴/۲۶، سیدحسن میرکاظمی به عنوان رییس هیات مدیره، محمدرضا طاهری (شماره ملی ۵۲۱۱۶۳۵۲ ) به عنوان نایب رییس هیات مدیره و سیدمسعود میرکاظمی (شماره ملی۱۹۲۵۰۲۶۶) به عنوان مدیرعامل شرکت لوح مهراندیش منصوب شده اند.

درکنار او سیدمسعود میرکاظمی وجود دارد که گفته میشود همان وزیر دولت احمدی نژاد است. او البته یک شرکت جهانگردی با شرکای خارجی هم با نام «خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هنگام پرواز» دارد که رئیس هیات مدیره آن خانمی است با نام «ویولتاایزوالسکایا» که خارجی است.

تیم اجرایی حسن رعیت

میرکاظمی برادر زنی دارد با نام «منصور معتقد». معتقد از افراد مهم و مورد اعتماد حسن میرکاظمی است. ردپای او در شرکت‌های زیر دیده میشود: نگین تابان کاسپین، نیکان خودرو دیزل،  تولیدی پارسیان فلز البرز،  مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا.
فرد دیگر تیم نزدیک به حسن میرکاظمی، «مهدی نبیان جودی» است که براساس اطلاعات داده شده پسرعمه میرکاظمی است. او در شرکت های مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا، کارخانجات دنیای فلز، و نیروگاه خورشیدی اشترانکوه، عضو هیات مدیره مشغول بوده و بازوی اصلی کارهای حسن میرکاظمی است.

فرد دیگر این تیم شیرازی منش است که در واقع نقطه وصل او با بابک زنجانی است. او به اتفاق  حسن میرکاظمی در سال ۸۸ به عنوان عضو هیات مدیره پروژه تجار کیش انتخاب شده بودند. شیرازی منش تا دی ماه ۹۲ حتی آنتن صداوسیما را اجاره کرده و به تهیه و تولید برنامه و معرفی فعالیت های بابک زنجانی می‌پرداخت. بعدها در دادگاه بابک زنجانی حاضر شد. او حلقه وصل بابک زنجانی و تیم احمدی نژاد خصوصا در سازمان مناطق آزاد با بقایی بود.

از مهمترین افراد نزدیک به حسن میرکاظمی، محمد عبازاده است. او اگرچه نسبت فامیلی با میرکاظمی ندارد اما بسیار به او نزدیک بود و مدیرعامل مهمی برای او به حساب می آید. نام او در شرکت‌های ذیل به عنوان مدیرعامل یا عضو هیات مدیره آمده است:

هرم سازان جاوید، تولیدی قطعات خودروئی ارسن دانش کاسپین، کارخانجات دنیای فلز، گشایش اندیشه آرمانی، آرمان فلز پاسارگاد، فولاد گران نامی کیمیا، سرآمد تجارت تابان، تولیدی گیتی گستر نیوساد، مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا،  فلز گستران گیتی.

دو تابعیتی های تیم زنجانی

از شرکت هرم سازان جاوید به فردی با عنوان «وسام عاصی» برمی خوریم. دو تابعیتی لبنانی آمریکایی که با اطلاعاتش  در روزنامه رسمی با شماره «فراگیر» اتباع خارجی ثبت شده است. او در شرکت نیروگاه خورشیدی اشترانکوه درکنار سیدمهدی نبیان (پسرعمه میرکاظمی) عضویت هیات مدیره این شرکت را در اختیار دارد.

همچنین در هرم سازان جاوید با نام داریوش ادیانی‌فر روبه رو میشویم که او نیز دوتابعیتی است. ادیانی در مجتمع فولاد ازنا و هرم سازان جاوید با تیم کاظمی است. اما در عین حال او شرکتی دارد با نام بهشت حیوانات ایرانیان. این نام زمانی جالب تر میشود که به یاد بیاوریم زمان دستگیری حسن میرکاظمی، گفته شد که او در حالی دستگیر شد که در بهشت دست ساز خود ۱۷  قلاده ببر داشت.

بیش از یک ماه از بازداشت حسن رعیت می گذرد اما هیچ اطلاعاتی در مورد پرونده او داده نمیشود. از یک طرف طبری (که ادعا میشود در تیم آملی لاریجانی بوده) بازداشت شده است. از سوی دیگر حسن رعیت. اینها در واقع در دوجبهه مقابل قرارداشتند و پرونده آنها نباید بهم  مرتبط باشد. خط قرمز بودن حسن رعیت و دوران اوج او آنقدر باشکوه بود که وقتی ماجرای هفت تیرکشیدن محمود کریمی مطرح شد و او با این سئوال روبه رو شد که اساسا با چه مجوزی سلاح حمل می کرده، گفتند: «سلاح متعلق به دوست او بود که براساس وظیفه سازمانی دارای مجوز حمل سلاح است.»

حسن رعیت همچنین رابط میان بابک زنجانی و قاضی مرتضوی بود تا بتوانند با یکدیگر ۱۳۷ شرکت سازمان تامین اجتماعی را یکجا تصاحب کنند. معامله ای که با تغییر دولت در سال ۹۲ ناکام ماند. حالا باید پرسید: او اساسا چرا بازداشت شده است؟ پرونده او چیست و برای چه نهادهایی خط قرمز محسوب می‌شد؟



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024