جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 05.06.2019, 11:32


دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا گفته است خواهان گفت‌وگو با مسئولان ایران است، اما همیشه امکان استفاده از گزینه نظامی هم وجود دارد.

ترامپ در گفت‌وگو با تلویزیون آی‌ تی‌وی بریتانیا، گفت زمانی که او در ایالات متحده به قدرت رسید «ایران کشوری متخاصم بود.» به گفته رئیس جمهوری آمریکا ایران «آن زمان کشور تروریست شماره یک جهان بود و شاید در حال حاضر هم همین‌طور باشد.»

زمانی که از آقای ترامپ درباره امکان استفاده از گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی سوال پرسیده شد، او پاسخ داد: «همیشه این احتمال وجود دارد. آیا من چنین چیزی می‌خواهم؟ نه، ترجیح می‌دهم که از این گزینه استفاده نکنم، اما همیشه این احتمال وجود دارد.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت او آماده گفت‌وگو با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران است، چرا که «گفت‌وگو را ترجیح می‌دهم.»

سخنان پرزیدنت ترامپ در حالی بیان شده که طی یک ماه گذشته تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده، افزایش پیدا کرده است. مقام‌های ایالات متحده می‌گویند اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد خطر تهدیدهای ایران جدی‌تر از گذشته است.

حمله به کشتی‌های تجاری در بندر فجیره امارات متحده عربی، حمله پهپادی حوثی‌های تحت حمایت ایران به اهدافی در عربستان سعودی و پرتاب راکت به منطقه سبز بغداد در نزدیکی سفارت ایالات متحده، از جمله اتفاق‌‌های رخ داده است.

ایالات متحده با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب افکن‌های بی۵۲ به خاورمیانه، آرایش نظامی‌اش در منطقه را در پاسخ به آنچه نشانه‌های نگران‌کننده از قصد و تدارک احتمالی ایران برای حمله به مواضع و نیروهای آمریکایی عنوان شده، تقویت کرده است.

علاوه بر این، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، یک سامانه پدافند موشکی پاتریوت و یک ناوگان رزمی نیروی دریایی که پیشتر آب‌های خلیج فارس را ترک کرده بود، به منطقه بازگردانده است.

با این حال، مقام‌های آمریکا بارها اعلام کردند که قصد جنگ با ایران را ندارند، اما در صورتی که حمله‌ای از سوی رژیم ایران صورت بگیرد آمریکا پاسخ خواهد.

دونالد ترامپ و وزیر خارجه آمریکا در روزهای گذشته اعلام کردند که دولت آمریکا آماده مذاکره بدون پیش شرط با مقام های جمهوری اسلامی است.​



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024