شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 01.02.2019, 17:32


در فینال رقابت های جام ملت‌های آسیا (۲۰۱۹) که در امارات متحده عربی برگزار می‌شد، تیم ملی فوتبال قطر توانست با برتری سه بر یک مقابل ژاپن، اولین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات را به دست آورد.

این دیدار در ورزشگاه زاید اسپورت شهر ابوظی برگزار شد و قضاوت آن را «روشن ایرماتوف» از ازبکستان برعهده داشت.

گلهای قطر را المعز علی عبدالله (۱۲)، عبدالعزیز حاتم (۲۷) و علی عفیف(۸۲) به ثمر رساندند. گل ژاپن را نیز تاکومی مینامینو در دقیقه ۶۹ وارد دروازه حریف کرد. این تنها گلی بود که قطر در این رقابت‌ها دریافت کرد.

در چارچوب این رقابت‌ها تیم ملی قطر در تمامی ۷ دیدار خود به پیروزی رسیده و تنها یک گل دریافت کرده است.

تیم ملی فوتبال قطر با پیروزی چهار بر سفر در برابر امارت متحده عربی میزبان این رقابت ها به فینال راه یافته بود و ژاپن نیز با سه گل ایران را از پیش رو برداشته بود.

ژاپن برای اولین بار در فینال جام ملت‌های آسیا باخت را تجربه کرد. این تیم پیشتر چهار بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده است.

درخشش بازیکنانی چون معز علی و اکرم عفیف در این قهرمانی چشمگیر بود. معز علی توانست ۹ گل به ثمر برساند که ۵ پاس گل برای این بازیکن را اکرم عفیفی داد که در مجموع ۹ پاس گل ثبت کرد.

المعز علی عبدالله بازیکن ۲۲ ساله قطری که نقش زیادی در موفقیت‌های این تیم داشته است، عنوان آقای گلی این رقابت ها را به دست آورد.

سعد الشیب دروازه‌بان تیم ملی فوتبال قطر که در عضویت تیم السد قطر است، به عنوان بهترین دروازه‌بان این دوره از رقابت‌ها انتخاب شد.

وی در هفت مسابقه ۹ گل به ثمر رساند و رکورد پیشین این مسابقات که در اختیار علی دایی بود را شکست. دایی در مسابقات جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ هشت گل به ثمر رسانده بود.

این اولین شکست ژاپن در فینال جام ملت‌ها بود تا در پنجمین حضور در دیدار نهایی نتواند به این مهم دست یابد.

میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ حالا باید خودش را برای حضور در کوپا آمه ریکا آماده کند. جایی که این تیم آسیایی در کنار ژاپن به عنوان تیم‌های میهمان در جام ملت‌ها حاضر خواهند بود.


سرمربی ژاپن: قطر قوی‌تر از ما بود

سرمربی تیم ملی ژاپن اعتراف کرد تیم قطر در فینال جام ملت‌های آسیا نسبت به تیمش برتری داشته است.

به گزارش ایسنا، دو تیم ملی قطر و ژاپن در دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه زائد شهر ابوظبی برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری و قهرمانی قطری‌ها به پایان رسید.

هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن بعد از شکست در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا گفت: «هدف ما رسیدن به عنوان قهرمانی بود و از شروع رقابت‌ها نیز بازی به بازی پیش آمدیم. شرمنده شدم که نتوانستیم برای ژاپن این عنوان را به دست بیاوریم. امیدوارم مردم ژاپن ما را درک کنند. من فکر می‌کنم که قطر قدرتمندتر از ما بود و باید این شکست را تحلیل کنیم تا در آینده و بازی‌های پیش رو بتوانیم تیم بهتری نسبت به این دوره باشیم. الان باید استراحت کنیم و زمان درستی برای تحلیل این تیم نیست. باید به تیم زمان داد و در بهترین شرایط اوضاع را آنالیز کرد. باز هم به تیم قطر برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا تبریک می‌گویم. آن‌ها تیمی قابل احترام و شایسته بودند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024