يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 5 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 28.01.2019, 20:42


امتداد – گروه سیاسی

اصولگرایان که سال‌هاست در دفاع از حضور نظامی ایران در منطقه از دلایلی مانند «عمق استراتژیک»، «دفاع از حرم» و «جنگیدن خارج از خانه به جای جنگیدن در داخل خانه» استفاده می‌کنند، در مقاطع حساس همه آنها را به فراموشی سپرده و اصل موضوع و مکنونات درونی را بیرون می‌ریزند.

مدتی پیش مهدی محمدی از سرمقاله‌نویسان روزنامه‌های کیهان و وطن امروز و از نزدیکان سعید جلیلی در مذاکرات هسته‌ای و جمنا در توئیتی کوتاه علت حضور ایران در منطقه را بیان کرد. در ادامه او حسین قدیانی از سرمقاله‌نویسان روزنامه وطن امروز حرف‌های او را که نیاز به رمزگشایی داشت واضح و آشکار کرد و صراحتا جنگ آخرالزمانی را دلیل این حضور دانست. او از «شمشیر سلیمانی بر گردن اسرائیل» سخن گفته بود.

نکته جالب اینجاست که هر دو مدعی هستند که ترامپ و روحانی در حال بازگرداندن «مالک اشتر نخعی» از پایه خیمه معاویه هستند. این «کد» مشخص در لابه‌لابه نوشته‌های آنها عمق این تفکر را نشان می‌دهد.

۲۳ دی ماه مهدی محمدی در توئیتی نگاه خود و این بخش از اصولگرایان را به نمایش گذاشت. توئیتی که اگرچه خلاصه است اما تجزیه و تحلیل آن نشان می‌دهد که نگاه این دسته به تحولات از حالا چگونه است.

دبیر سیاسی تشکیلات جمنا هشدار داد: «در دو سه ماه آینده پیوند‌ها میان پروژه‌های ناتوی عربی، معامله قرن و آشوب سراسری در ایران و همه اینها با برجام منطقه‌ای و انتخابات مجلس یازدهم شفاف خواهد شد. قرآن‌ها برای افراشتن بر سر نیزه آماده می‌شود، چون مالکی بر در خیمه معاویه ایستاده است. مجاهدان زنهار.»

ابتدا باید اجزاء این توئیت را از یکدیگر جدا کرد تا متوجه شد «زنهار» یا همان هشدار آخر به «مجاهدان» درباره چیست.

۱. سه ماه آینده: این نگاه معطوف به برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و همچنین برگزاری اجلاسی‌ست که قرار است در بهمن ماه در لهستان برگزار شود.

۲. ناتوی عربی: پروژه‌ای که با وجود آنکه بسیاری آن را باتوجه به شکست عربستان در جنگ یمن شکست‌خورده می‌داند اما برخی معتقدند آمریکا همچنان در تدارک راه‌اندازی این ارتش عربی در مقابل ایران در منطقه است.

۳. معامله قرن: به اعتقاد برخی تحلیلگران طرح معامله قرن که ترامپ آن را برای حل و فصل اختلافات میان اسرائیل و فلسطین دنبال می‌کند به زودی بیان خواهد شد. چراکه تاکنون ترامپ آن را مخفی نگاهداشته.

۴. آشوب سراسری در ایران: تلاش‌های خارجی برای راه‌اندازی دوباره اعتراضات سراسری در ایران در دی‌ماه امسال ناکام مانده اما با این حال نگاه‌ها به این است که قرار بر اجرای دوباره برجام است.

۵. برجام منطقه‌‌ای: کلید اصلی توئیت است. به این معنا که معامله دیگری در راه است.

۶. انتخابات مجلس یازدهم: این انتخابات سال آینده است و تصور می‌کنند با حل و فصل مشکل و برجام منطقه‌ای جناح دولت و اصلاحات بار دیگر پیروز می‌شود.

۷. مالک: کنایه از مالک اشتر نخعی است در جنگ صفین و منظور سردار قاسم سلیمانی است.

۸. خیمه معاویه: مرزهای اسرائیل

علاوه بر او حسین قدیانی نیز روحانی و ترامپ را در یک جبهه قرار داده نوشته بود: «فاطمیه است و سخن را باید صریح گفت! حضرت آقا! هم روحانی اشتباه می‌کند و هم ترامپ! دست مجروح شما، نه آن دست است که باز هم حکایت  علی بسته شود! بیچاره‌ها عوضی گرفته‌اند صدر اسلام را با صدر انقلاب! مالک فی‌الحال از خیمه‌ی معاویه عبور کرده و تحت زعامت شما، سایه‌ی شمشیر سلیمانی بر سر اسرائیل بلند است!»

او خطاب به رهبری ادامه می‌دهد: «بیعت با ولایت را فاطمه یادمان داده! این، مثل رأی سلبریتی‌ها به روحانی نیست که روزی باشد و روزی نه! روحانی ما تویی! اسما و رسما! تو رنگ خدا داری. رهبری تو بود که دست ما را به ضریح سیدالشهدا رساند! به دست صاحب‌الزمان هم می‌رساند!

پیش از او نیز کریمی قدوسی در توئیتی به این نگاه آخرالزمانی توجه داده و امتداد در گزارشی به آن پرداخته بود.


به عبارت روشن‌تر می‌توان گفت؛ در نگاه آنها همه این مسائل به خاطر آمادگی برای جنگ آخرالزمانی است. به علاوه قرار است همزمان با طرح معامله قرن (که احتمالا هر دو طرف اسرائیلی و مخالفان اسرائیل) از آن ناراضی خواهند بود، آشوب‌ها دوباره در ایران راه‌اندازی شود تا مقدمات برجام منطقه‌ای فراهم شود. برجامی که با آن قرار است به قاسم سلیمانی و سپاه قدس فرمان بازگشت از خیمه معاویه (مرزها اسرائیل) داده شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024