دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 29 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 25.11.2018, 20:19

شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۷۲۹ نفر رسید


زلزله‌ای به قدرت ۶٫۴ درجه ریشتر حوالی ساعت ۲۰  سرپل ذهاب کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شده است.

مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را ۶.۴ ریشتر و  محل وقوع آن را استان کرمانشاه - حوالی سر پل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین اعلام کرده است. همچنین پس‌لرزه‌ای ۳.۵ ریشتری در منطقه قصر شیرین احساس شده است.

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که ساعت ٢٠:٠٧ دقیقه وقوع زلزله‌ای ۶.٣ ریشتری در عمق ۵کیلومتری به سازمان هلال احمر اعلام شد، اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

او اعلام کرد این زمین‌لرزه در ۲۷ کیلومتری گیلانغرب، ۳۲ کیلومتری سر پل ذهاب و ۳۳ کیلومتری قصر شیرین رخ داده است.

بزرگ‌ترین پس‌لرزه زلزله سال گذشته

فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری در حوالی سر پل ذهاب بزررگ‌ترین پس‌لرزه زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری آبان سال گذشته بود.

او با بیان این که این زمین‌لرزه ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه در ۱۷ کیلومتری سر پل ذهاب رخ داد، گفت: دقایقی پیش نیز زمین لرزه‌ای با قدرت حدود ۵.۳ ریشتر در همان محدوده رخ داد.

وی این زمین لرزه ها را پس لرزه‌های زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری آبان سال گذشته دانست و گفت: این پس لرزه ها برای زلزله های بزرگ مانند زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته طبیعی است و معمولا تا دو سال اتفاق می افتد.

فروزی ادامه داد: از آبان سال گذشته تاکنون بیش از ۵۵۰۰ زمین لرزه در استان رخ داده است.

شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۷۲۹ نفر رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس ایران، مجتبی خالدی، سخنگوی این سازمان از افزایش مراجعات در مناطق زلزله زده به اورژانس خبر داد و گفت: در مجموع ۷۲۹ نفر ثبت شده اند که از این تعداد ۳۷ نفر بستری شدند.

خالدی افزود: از مجموع این مراجعین به مراکز درمانی، سرپل ذهاب ۳۷۲ مراجعه، قصر شیرین ۱۰۹ مراجعه، گیلانغرب ۱۷۰ مراجعه، اسلام آباد غرب ۵۴ مراجعه، دالاهو ۶ مراجعه و ثلاث باباجانی ۵ مراجعه، جوانرود ۱ مراجعه داشته است.

وی ادامه داد: ۴۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده مشغول ارائه خدمت هستند و به هیچ عنوان تا کنون کشته ای از مراجع رسمی گزارش نشده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024