يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 12.03.2018, 19:40


بازداشت‌شدگان زن تجمع ۸ مارس در برابر وزارت کار شامگاه دوشنبه، ۲۱ اسفند با قرار کفالت از زندان قرچک ورامین آزاد شدند.

این بازداشت‌شدگان صبح امروز ۲۱ اسفند به دادسرای اوین منتقل شدند و بعد از امضای قرار کفالت توسط کفیل‌های آنها بار دیگر به زندان قرچک منتقل شدند و اعلام شد که بعدازظهر آزاد می‌شوند. زنان بازداشت شده دقایقی پیش در حالی ‌که خانواده‌ها و یاران  آنها منتظر بودند، آزاد شدند.

طبق اعلام مقامات دادستانی روز چهارشنبه به وضعیت مردان بازداشت شده در تجمع ۸ مارس رسیدگی خواهد شد و احتمال آزادی آنها در آن روز وجود دارد.

تعدادی از بازداشت‌شدگان مرد در تجمع ۸ مارس در دو روز اول با قرار التزام و کفالت آزاد شدند اما هم چنان ۵ مرد با نام‌های علی افسونگر، علی سالم،‌ پیمان چهرازی، مهرداد قاضی‌ و جواد عباس توللی، از روز جمعه در زندان فشافویه بازداشت هستند.

طی فراخوان ۸ مارس، روز ۱۷ اسفند ماه زنان و مردان  مقابل وزارت کار حضور یافتند تا به نابرابری، بی‌عدالتی و شرایط نامساعد زنان در بازار کاراعتراض کنند. بسیاری از تجمع‌کنندگان قبل از رسیدن به محل تجمع با ضرب و شتم و خشونت نیروهای انتظامی، لباس شخصی‌ها و موتورسواران مواجه و پراکنده شدند. در همان لحظات اولیه بیش از ۵۰ زن و ۲۰ مرد بازداشت شدند. برخی در دو روز اول با قرار کفالت یا تعهد آزاد شدند.


خانواده‌‌ها در انتظار آزادی  بازداشت‌شدگان در مقابل زندان قرچک



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024