دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 29 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 06.12.2010, 22:07



جمعی از زندانیان سیاسی اوین با ارسال پیامی به خارج از زندان ضمن تبریک شانزدهم آذرماه، روز دانشجو، اظهار امیدواری کرده اند که این فصل از تاریخ نقطه ی پایانی باشد بر تکرار مکرر داستان زندان و حبس دانشجو به دلیل ابزار انتقاد و بیان عقاید.

به گزارش کلمه، متن کامل این پیام به این شرح است:

نهاد دانشگاه به مثابه منبع و مبدا تولید فکر آزادی خواهی و پیگیری آرمان های ملی و جنبش دانشجویی به عنوان یکی از ارکان همیشه پویای جبهه دموکراسی خواهی ایران طی چندین دهه در مواجهه ای تاریخی با مظاهر استبداد، خودکامگی و وابستگی بوده اند.

۱۶ آذر ماه هر سال – روز دانشجو – نماد و نشانه ای است از مبارزات بی وقفه نسل های متمادی از دانشجویان که شعار کرامت و آزادی هر ایرانی را در فصول گوناگون تاریخ، پیشاپیش سایر طیف ها و گروههای اجتماعی سر داده اند.

۱۶ آذر ماه فرصتی است تا یکبار دیگر به یاد آوریم و مرور کنیم مطالبات و آرمانهای جنبش دانشجویی را: دموکراسی و حقوق بشر برای تک تک شهروندان و تضمین و استقلال و بسط آزادیهای آکادمیک در نهاد دانشگاه.

این حق خواهی اما همواره با مقاومت و اعمال سرکوب قدرت طلبانی مواجه شده که علوم را در خدمت ایدئولوژی حاکم می خواهند و مطالبه آنان از دانشگاه نه فقط سکوت در برابر آمریت بلکه همنوایی و همصدایی با منویات اصحاب قدرت بوده است؛ هزینه هایی از شلیک گلوله در آذر ۳۲ و تیرماه ۷۸ گرفته تا روند بدون توقف بازداشت و محاکمه مخالفان دانشجویی و در حبس انداختن آنان و یا اخراج و محرومیت استاد و دانشجو از تدریس و تحصیل.

با این همه و در میان رفت و آمد مستبدان و سرکوبگران واقعیتی روشن و امید بخش اینک فرا روی ما قرار دارد:« دانشگاه زنده است.»

ما تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهها که طی ادوار مختلف در جنبش دانشجویی ایران سهمی هرچند کوچک داشته‌ایم، صمیمانه ترین و گرمترین تبریک خود را به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذرماه – روز دانشجو – از پس دیوارهای این زندان به تمامی دانشجویان ایرانی اعلام کرده و امیدواریم که این فصل از تاریخ نقطه‌ی پایانی باشد بر تکرار مکرر داستان زندان و حبس دانشجو به دلیل ابزار انتقاد و بیان عقاید.

جمعی از زندانیان سیاسی اوین



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024