جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 02.04.2024, 20:41

ضاربان پوریا زراعتی از بریتانیا خارج شده‌اند


پلیس متروپولیتن لندن در تازه‌ترین گزارش خود درباره حمله به پوریا زراعتی، مجری ایران اینترنشنال، اعلام کرد که سه فرد مظنون در این حمله نقش داشته‌اند که چند ساعت پس از انجام حمله مستقیما به فرودگاه هیتروی لندن رفته و از آن‌جا از بریتانیا خارج شده‌اند.

طبق این گزارش که روز چهارشنبه ۱۴ فروردین‌ماه در وبسایت پلیس متروپولیتن منتشر شد، سه مظنون حمله با خودروی مزدا-۳ آبی پس از حمله به پوریا زراعتی در محله ویمبلدون لندن از محل متواری شدند و خودروی خود را رها کردند که در منطقه «نیو مالدن» کشف شده است.

زراعتی بعدازظهر جمعه ۱۰ فروردین، هنگام خروج از منزلش در لندن هدف حمله چند فرد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه پا مجروح شد. او دو روز بعد در روز یکشنبه از بیمارستان مرخص شد.

پلیس لندن در گزارشی که منتشر کرد به ادامه تحقیقات برای اطلاعات بیشتر اشاره کرده است. دومینیک مورفی، رییس واحد فرماندهی ضدتروریسم پلیس متروپولیتن اعلام کرد که «اکنون در حال همکاری با شرکای بین‌المللی برای کسب جزئیات بیشتر هستیم.»

این مقام پلیس تاکید کرد که تحقیقات در این زمینه هنوز در مراحل ابتدایی خود است و انگیزه حمله همچنان مشخص نیست. به گفته او، همه احتمالات ممکن بررسی می‌شوند و پلیس در زمینه بررسی همه سناریو‌ها فعال خواهد بود.

پلیس متروپولیتن لندن روز دوشنبه اعلام کرده بود از آنجایی که پوریا زراعتی یک روزنامه‌نگار رسانه فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا است و پیشتر نیز تهدیدهایی متوجه این گروه از روزنامه‌نگاران شده، این حادثه از سوی فرماندهی ضدتروریسم پلیس متروپولیتن بررسی می‌شود.

رییس واحد فرماندهی مبارزه با تروریسم گفته بود که: «ما به تحقیق و ارزیابی درباره شرایط این حادثه ادامه می‌دهیم و تحقیقات ما در حال پیشرفت است.»

او بار دیگر اشاره کرده که ماموران پلیس همچنان در حال جمع‌آوری سرنخ‌های مربوط به این حمله هستند و اعلام کرد هرکسی که درباره این حادثه اطلاعاتی دارد و می‌خواهد درباره آن با ماموران پلیس صحبت کند با شماره تلفن ۰۸۰۰۷۸۹۳۲۱ پلیس تماس بگیرد.

این مقام پلیس روز دوشنبه تاکید کرده بود که «می‌توانم تایید کنم که مطمئنم مظنونان حمله خطری برای جوامع ساکن لندن یا بریتانیا ندارند.»

رهبران جمهوری اسلامی، بارها به صراحت کارکنان ایران‌‌اینترنشنال و دیگر روزنامه‌نگاران ایرانی در خارج از کشور را تهدید کرده و دست به اقداماتی علیه آنان زده‌اند.

در پی انتشار خبر حمله به زراعتی، تعدادی از مخاطبان ایران‌اینترنشنال با ارسال پیام‌هایی حمله به او را محکوم کرده و برایش آرزوی سلامتی کردند.

همچنین شماری از نهادهای صنفی حوزه رسانه و حامی دموکراسی و آزادی این حمله را محکوم کردند.

موسسه «خانه آزادی»، نهاد حامی دموکراسی و حقوق بشر، حمله به پوریا زراعتی را «هولناک» خواند و با اشاره به تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه ایران اینترنشنال، از دولت بریتانیا خواست که این حمله را به‌عنوان اقدام احتمالی «سرکوب فراملی» بررسی و مهاجمان را کاملا پاسخگو کنند.

ایران اینترنشنال



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024