جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 15.03.2024, 21:58

آمریکا ۷ فرد و نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد


دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، روز جمعه ۲۵ اسفند با انتشار بیانیه‌ای از تحریم شبکه‌ای متشکل از سه فرد و چهار نهاد به اتهام تسهیل صادرات غیرقانونی کالاها و فناوری آمریکا به جمهوری اسلامی از جمله بانک مرکزی ایران خبر داد.

در این بیانیه با اشاره به تحریم پیشین بانک مرکزی ایران به دلیل نقش آن در ارائه کمک‌های مالی به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله لبنان آمده است که کالاها و فناوری منتقل‌شده به بانک مرکزی ایران شامل اقلامی بوده‌اند که تحت کنترل‌های امنیت ملی و ضدتروریسم وزارت بازرگانی قرار دارند.

تحریم‌شدگان

شرکت خدمات انفورماتیک مستقر در ایران، یکی از شرکت‌های تابعه بانک ملی مرکزی و به عنوان بازوی فناوری آن که ناظر بر شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی، شتاب، و همچنین وابسته به شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ایران، شاپرک، است.

شرکت تجاری راه‌حل بانکی پیشرفته (Advance Banking Solution Trading DMCC) مستقر در امارات متحده عربی که یک شرکت صوری برای شرکت خدمات انفورماتیک است و کالاها و فناوری ایالات متحده را غیرمستقیم و از فروشندگان طرف ثالث برای انتقال نهایی به بانک مرکزی ایران خریداری کرده است.

سید ابوطالب نجفی مدیر اجرایی شرکت خدمات انفورماتیک که دستیابی غیرقانونی این شرکت به اقلام را نظارت و تایید کرده است.

محمد رضا خادمی و شرکت تحت ریاستش با عنوان شرکت تجارت عمومی ستاره آزادی (Freedom Star General Trading Co.) که ارسال کالاها از امارات متحده به ایران را تسهیل کرده‌اند.

شرکت سهامی عام تجارت خدمات توسعه فناوری تد (Ted Teknoloji Gelistirme Hizmetleri Sanayi Ticaret Anonim Sirketi) مستقر در ترکیه که به عنوان نماینده شرکت خدمات انفورماتیک در ترکیه فعالیت می‌کند و کالاها و فناوری آمریکا را در هماهنگی با شرکت‌های صوری این شرکت کسب کرده است.

پوریا میراحمدی شهروند دوتابعیتی ایرانی-فرانسوی که در فعالیت‌های این شرکت مستقر در ترکیه دست داشته است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با اشاره به حمایت مالی بانک مرکزی ایران از نیروی قدس و حزب‌الله لبنان به عنوان بازیگران بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه گفت ایالات متحده همچنان از تمام ابزارهای موجود برای مختل‌کردن تلاش‌های غیرقانونی جمهوری اسلامی به منظور دستیابی به فناوری حساس آمریکا استفاده خواهد کرد.


صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024