جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 14.03.2024, 10:00

بزرگترین حمله پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه


اوکراین در دومین روز حملات مداوم پهپادی خود به پالایشگاه‌های نفتی روسیه، روز چهارشنبه بزرگترین حمله خود طی ماه‌های اخیر را انجام داد و صدمات جدی به پالایشگاه‌هایی در روستوف و ریازان وارد کرد، که به گفته ناظران منجر به توقف فعالیت بخش‌هایی از این پالایشگاه‌ها شد.

به گزارش «رویترز»، حملات اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه، این هفته قیمت داخلی محصولات نفتی در روسیه را ۲ درصد افزایش داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، کی‌یف را بابت حملات پهپادی متهم به تلاش برای ایجاد اختلال در انتخابات ریاست جمهوری کشورش کرده است.

اوکراین طی ماه‌های اخیر حملات خود به پالایشگاه‌ها و تاسیسات انرژی روسیه را افزایش داده است. به گفته مقامات روسی، یک روز پس از حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه «نورسی» در نیژنی نووگورود، که به آسیب شدید انجامید، پهپادهای اوکراینی چهارشنبه به پالایشگاه‌هایی در مناطق روستوف و ریازان حمله کردند.

پاول مالیکوف فرماندار منطقه ریازان، که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری مسکو قرار دارد، گفت حمله پهپادهای اوکراینی باعث آتش‌سوزی در پالایشگاه «روس‌نفت»، هفتمین پالایشگاه بزرگ روسیه شده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، تعدادی از کارکنان این پالایشگاه نیز مجروح شده‌اند. منابع آشنا با موضوع در این باره به رویترز گفتند که پالایشگاه روس‌نفت مجبور شده دو واحد اصلی پالایش خود را خاموش کند.

به گفته منابع آگاه، پالایشگاه ریازان حدود ۱۲.۷ میلیون تن محصولات نفتی در سال تولید می‌کند، که ۴.۶ درصد از تولید کل روسیه است. این شامل ۶.۴ درصد بنزین، ۴.۱ درصد دیزل، ۷.۷ درصد نفت سوختی، و ۸ درصد سوخت هواپیماست.

به گفته رویترز، حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه می‌تواند منجر به کاهش تولید بنزین و گازوئیل و افزایش قیمت سوخت شود. پوتین در واکنش به این قضیه روز چهارشنبه کی‌یف را به تلاش برای تاثیرگذاری منفی روی نظر مردم در جریان انتخابات ریاست جمهوری روسیه بین ۱۵ تا ۱۷ مارس متهم کرد.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024