جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 13.03.2024, 7:51

مسیح علی‌نژاد: علیه اقتدارگرایی در جهان متحد شویم


مسیح علی‌نژاد که ریاست سازمان کنگره جهانی آزادی را برعهده دارد، در کنفرانس مطبوعاتی این سازمان در واشینگتن گفت:«موج فزاینده اقتدارگرایی در سراسر جهان زنگ خطر را به صدا درآورده است. دموکراسی در رکود است. بیش از دو سوم جمعیت جهان تحت رژیم‌های خودکامه زندگی می‌کنند.»

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی روز سه‌شنبه، ۲۲ اسفند، گفت:«ما معتقدیم که از روسیه تا ونزوئلا، از ایران تا چین و آفریقا، همه رژیم‌های مستبد و دیکتاتورها با هم کار می‌کنند، در سازمان ملل به یکدیگر رأی می‌دهند، آدم‌های بد با هم متحد هستند و اکنون زمان آن فرا رسیده که افراد خود هم با یکدیگر متحد شوند تا دموکراسی، عزت و آزادی را گسترش دهند.»

او افزود:« ما امروز اینجا هستیم تا خواستار پایان دادن به بازداشت‌های سیاسی و پایان دادن به دیکتاتوری باشیم. قتل الکسی ناوالنی نشان داد که هیچ یک از ما در امان نیستیم. زندگی زندانیان سیاسی از زمان پایان جنگ سرد بیش از هر زمان دیگری در خطر است. دیکتاتورهای جهان فقط مخالفان را در داخل سرکوب نمی‌کنند - آنها اکنون در خاک کشورهای خارجی دست به قتل می‌زنند.

رییس کنگره جهانی آزادی گفت:«ما می‌دانیم که خودکامگان و دیکتاتورها با هم کار می‌کنند و پلیس مخفی آنها از همدیگر یاد می‌گیرند. هر قساوت و تخلفی باعث تشویق دیگران می‌شود. آنها باید متوقف شوند. ما یک شبکه جهانی از مبارزان آزادی از ۶۰ کشور خودکامه در سراسر جهان هستیم. ماموریت ما این است که بلای دیکتاتوری را از روی کره زمین پاک کنیم و آینده‌ای آزاد را برای همه و در همه جا تضمین کنیم.»

گری کاسپاروف، منتقد کرملین و قهرمان سابق شطرنج جهان نیز روز سه‌شنبه خواستار واکنش قوی‌تر غرب به تجاوزات مسکو در اوکراین شد و گفت که صداهای مخالف روسیه باید در تلاش برای ایستادگی در برابر ولادیمیر پوتین گنجانده شود.

دولت روسیه، هفته گذشته کاسپاروف را در فهرست «افراطی‌ها» قرار داد.

او در حاشیه نشست کنگره جهانی آزادی، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه خواستار کمک‌های نظامی بیشتر به کی‌یف برای مبارزه با رژیمی تروریست شد که به گفته او فقط زور را می‌فهمد.

کاسپاروف ۶۰ ساله، کرملین را مسئول مرگ الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان ولادیمیر پوتین در ماه گذشته در زندان دانست و گفت: «قتل ناوالنی یک نقطه عطف جدید است. ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که می‌خواهد در این جنگ پیروز شود، زیرا پوتین نه تنها علیه اوکراین، ناتو و اتحادیه اروپا بلکه علیه نظم جهانی لیبرال می‌جنگد.»

ایران اینترنشنال



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024