جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 24.02.2024, 23:49

حمله آمریکا و بریتانیا به ۱۸ موضع حوثی‌ها


وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز شنبه اعلام کرد، به دنبال حملات شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، نیروهای نظامی آمریکا و بریتانیا ۱۸ هدف متعلق به این گروه را در یمن مورد حمله قرار دادند.

پنتاگون در خصوص این عملیات مشترک همچنین گفت: «حملات ضروری و متناسب به طور خاص ۱۸ هدف حوثی‌ها را در هشت نقطه در یمن، از جمله تأسیسات و انبارهای سلاح، پهپادها، سیستم‌های دفاع هوایی، رادارها و یک هلیکوپتر هدف قرار دادند.»

در همین زمینه، شبکه تلویزیونی المسیره، متعلق به حوثی‌ها، روز شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و بریتانیایی صنعا، پایتخت یمن، را مورد حمله قرار دادند.

نیروی دریایی آمریکا نیز یک حمله موشکی حوثی‌ها مورد حمایت ایران در خلیج عدن را دفع کرد.

خالد الشایف، مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا، نیز تأیید کرد که پایتخت یمن مورد حمله هوایی قرار گرفته است. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پایتخت صنعا مورد حملات متعددی قرار گرفته است و هواپیماها در هوا در حال پرواز هستند.

شبکه تلویزیونی المسیره روز جمعه گزارش داد که نیروهای آمریکا و بریتانیا سه حمله هوایی به منطقه الصلیف در استان حدیده یمن انجام دادند.

در همین حال، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، نیز روز شنبه اعلام کرد که ناوشکن «یو اس اس میسون» یک موشک بالستیک ضد کشتی حوثی‌ها را در خلیج عدن منهدم کرده است.

سنتکام می‌گوید ساعت پنج بعد از ظهر به وقت صنعا، ناوشکن «یو.اس.اس میسون» یک موشک بالستیک ضد کشتی که از مناطق تحت کنترل حوثی‌های تحت حمایت ایران در یمن به سمت خلیج عدن پرتاب شده بود٬ را ساقط کرد.

طبق این بیانیه هدف این موشک به احتمال زیاد کشتی تورم ثور، یک تانکر نفتی شیمیایی متعلق به ایالات متحده، بود.

سنتکام می‌گوید در این حمله هیچگونه آسیبی به ناوشکن میسون و تانکر نفتی تورم ثور وارد نشد.

خطرات کشتیرانی به دلیل حملات مکرر پهپادی و موشکی حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب افزایش یافته است.

نیروهای آمریکایی و بریتانیایی با چندین حمله به تأسیسات حوثی‌ها به حملات آنان پاسخ داده‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند این حملات را به طور کامل متوقف کنند.

رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024