جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 16.02.2024, 18:25

افشاگری همسر ابوبکر البغدادی درباره حرمسرای او


همسر ابوبکر البغدادی، رهبر کشته شده گروه «حکومت اسلامی» موسوم به داعش، گفت شوهرش و سایر اعضای این گروه افراط‌ گرا در مورد زنان «وسواس ذهنی» داشتند.

اسماء محمد در یک مصاحبه اختصاصی با«الحدث»، یک شبکه تلویزیونی عربستان سعودی، که روز پنجشنبه ۲۶ بهمن پخش شد، گفت رهبر گروه «حکومت اسلامی» و سایر مقامات ارشد این گروه چنان شیفته زنان بودند که حکومت این گروه به «حکومت برای زنان» بدل شده بود.

او در بخش دیگری از این مصاحبه افزود که شیفتگی و وسواس ابوبکر البغدادی و گروه او در مورد زنان «ورای معیارها و حدود انسانی بود.»

اسماء محمد که در سال ۱۹۹۹ با ابوبکر البغدادی ازدواج کرده بود، گفت شوهرش بیش از ۱۰ زن ایزدی را به عنوان «کنیز» در اختیار داشت و در یک مورد دیگر با یک دختر ۱۳ ساله عراقی ازدواج کرد.

اسماء محمد که اکنون در عراق زندانی است، در طول مصاحبه چادر و نقاب سیاه به تن داشت و هیچ‌گاه مستقیم به دوربین نگاه نمی‌کرد.

او گفت که برخی از زنان ابوبکر البغدادی به جوانی دختران او بودند. او ادعا کرد که زنان خارجی در عضوگیری گروه داعش نقش مهمی ایفا می کردند.

به گفته همسر ابوبکر البغدادی، کایلا مولر، زن امدادگر آمریکایی، نیز ظاهرا از جمله بردگان رهبر کشته شده «داعش» بوده است.

کایلا مولر سال ۲۰۱۳ در شهر حلب سوریه به اسارت این گروه درآمد و در اسارت کشته شد.

اسماء محمد افزود که ابوبکر البغدادی فقط به فکر امنیت خودش بود و به وضعیت خانواده‌اش که بارها مجبور شدند جابجا شوند هیچ توجهی نمی‌کرد.

او گفت در دوران زندگی با ابوبکر البغدادی صاحب شش فرزند شده بود، ولی سه فرزند آنها مرده‌اند. او در مورد زمان، مکان و دلیل مرگ آنها توضیح نداد.

اسماء محمد ادعا کرد زمانی که با ابوبکر البغدادی ازدواج کرد، او یک فرد معمولی بود و دیدگاه‌های افراطی و جهادی نداشت. ولی پس از بازداشت توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۰۴ که به ادعای او «بدون هیچ دلیلی» صورت گرفت شوهرش کاملا تغییر کرد.

ابوبکر البغدادی در سال ۲۰۱۴ پس از تصرف بخش گسترده‌ای از خاک عراق و سوریه توسط شبه نظامیان داعش به عنوان رهبر این گروه در شهر موصل عراق تاسیس «خلافت» را اعلام کرد و از همه گروه‌های جهادی دعوت کرد با او بیعت کنند.

این گروه که توسط اغلب کشورهای غربی «تروریستی» شناخته می‌شود، مدتی بخش‌هایی از خاک عراق و سوریه را در کنترل داشت.

در تابستان سال ۲۰۱۴ داعش ناحیه سنجار، واقع در شمال عراق و زیستگاه اقلیت مذهبی ایزدی، را تصرف و هزاران زن ایزدی اسیر را به بردگی جنسی برای پیکارجویان این گروه وادار کرد.

داعش در سال ۲۰۱۷ در عراق و در سال‌های بعد در سوریه شکست خورد و مناطق تحت کنترل خود را از دست داد ولی هنوز هسته‌های کم شماری از نفرات باقیمانده از این گروه در مناطق دورافتاده عراق و نوار مرزی با سوریه فعال هستند.

ابوبکر البغدادی در پائیز سال ۲۰۱۹ در عملیات واحدهای ویژه ارتش آمریکا در خاک سوریه کشته شد.

رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024