جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 08.02.2024, 17:55

شرکت متا حساب‌های کاربری علی خامنه‌ای را بست


تمامی حساب‌های متعلق به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی متا شامل فیس‌بوک و اینستاگرام، مسدود شده‌اند. اکانت فارسی علی خامنه‌ای در اینستاگرام، بیش از پنج میلیون دنبال کننده داشت.

میدل‌ایست‌آی به نقل از یک سخنگوی متا دلیل بسته شدن حساب‌های خامنه‌ای را نقض قواعد مربوط به ترویج «سازمان‌‌ها و افراد‌ خطرناک» توصیف کرده است.

در سیاست‌های شرکت متا «تمجید، حمایت یا نمایندگی از افراد و سازمان‌های خطرناک» و تحریک به خشونت از جمله مواردی است که تحت عنوان نقض سیاست‌ها در نظر گرفته و کاربران از آن منع شده‌اند.

متا هنوز بیانیه‌ مستقلی درباره دلیل بسته شدن حساب‌های خامنه‌ای منتشر نکرده اما برخی کارشناسان امنیت سایبری تحلیل کرده‌اند که پست‌های صفحه‌های او در حمایت از حماس و حوثی‌ها دلیل بستن حساب‌ها باشد.

تمام شبکه‌های اجتماعی محبوب در ایران فیلتر است اما مقام‌های جمهوری اسلامی به شکل مداومی برای ترویج سیاست‌های خود از آن بهره‌برداری می‌کنند.

درخواست‌ برای بسته شدن دائمی حساب‌های خامنه‌ای در اینستاگرام و شبکه اجتماعی ایکس در طی سال‌ها بارها طرح شده است.

ایلان ماسک صاحب شبکه ایکس در مصاحبه‌ای در روز ۱۰ آبان‌ماه امسال با پادکست جو روگن درباره دلیل مسدود نشدن حساب افرادی همچون خامنه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «ما قانونی شبیه مصونیت در سازمان ملل داریم. در حالی که آیت‌الله‌ها خواستار نابودی اسرائیل هستند، اما اجازه دارند به ساختمان سازمان ملل در نیویورک وارد شوند.»

روز ۲۰ دی ماه سال ۱۴۰۰ هم توییتر قبل از این که ماسک آن را تصاحب کند یکی از حساب‌های کاربری علی خامنه‌ای را از این شبکه اجتماعی حذف کرد.

بستن این حساب کاربری پس از آن صورت گرفت که انیمیشنی درباره کشتن دونالد ترامپ در انتقام از مرگ فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه در آن منتشر شده بود.

ایران اینترنشنال



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024