جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 30.01.2024, 11:17

نامه‌ جمعی از خانواده‌های پرواز اوکراینی به ندا النشیف


جمعی از خانواده‌های پرواز اوکراینی در نامه‌ای به ندا النشیف، معاون کمیسریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، با اشاره به سفر احتمالی او به ایران، نوشتند که “وقتی برای رضایت مسئولین حکومت روسری بر سر می‌گذارید، یادتان باشد ده‌ها زن در مبارزه با حجاب اجباری کشته شدند.”

متن کامل نامه:

خانم ندا النشیف، معاون محترم کمیسریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

شما قرار است به ایران، اردوگاه بزرگ گروگان‌های رژیم جمهوری اسلامی بیایید. در این سفر نکات زیر را فراموش نکنید:

۱- آسمان ایران امن نیست و ممکن است هواپیمای شما هم مثل هواپیمای عزیزان بی‌گناه ما انتخاب شود و مورد اصابت موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

۲- وقتی برای رضایت مسوولین جمهوری اسلامی روسری بر سر می‌گذارید یادتان باشد ده‌ها زن در مبارزه با حجاب اجباری کشته شدند و ده‌ها مرد که به همراهی از زنان ایران برخاسته بودند در چنگ جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند.

۳- ممکن است در بدو ورود شما را به عنوان گروگان دستگیر کنند. با توجه به موقعیت ممتاز شما در سازمان ملل شما گزینه‌ی مناسبی برای گروگان گرفته شدن و چانه زدن با دولت‌های منفعل غربی و سازمان‌های بی‌خاصیت بین‌المللی هستید تا با آزادی شما روزها و ماه‌های دیگری به عمر این حکومت اضافه شود.

اگر از همه‌ی این مخاطرات گذشتید فقط با خانواده‌های گروگان‌ گرفته شده در ایران دیدار کنید آنها که عزیزانشان در بیدادگاه‌های غیر قانونی انقلاب، بدون وکیل حکم اعدام می‌گیرند و هر روز داغ عزیزی را بر دلشان می‌گذارند بدون اینکه اجازه عزا داشته باشند.

با خانواده‌های آسیب دیدگان در اعتراضات به حق، که مورد ضرب و شتم قرار گرفته و یا بر اثر شلیک گلوله چشم خود را از دست دادند و در زندان هستند و شکنجه می‌شوند ملاقات کنید.

در این اردوگاه بزرگ ایران گروگان‌های بسیار زیادی هستند که می‌خواهند شما را ببینند با فرصت کمی که شما دارید اگر سالم ماندید نمی‌توانید از این اردوگاه بزرگ بازدید کنید.

اما ما می‌دانیم شما را به دیدار آسیب‌دیدگان نخواهند برد و شما به ابزاری برای مشروعیت دادن به یک حکومت جنایتکار مبدل خواهید شد. در وقت عکس یادگاری گرفتن با مقامات جمهوری اسلامی به یاد داشته باشید که ما مردم ایران مماشات‌کنندگان با مافیای جمهوری اسلامی را نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم. 

جمعی از خانواده‌های پرواز ps752



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024